fredag, augusti 04, 2006

stasia <3 lista

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? sida 18 är blank. men på sida 17, rad 4 står det "i begynnelsen var Trakten alltså. Andra udden och Första udden". från boken "den amerikanska flickan" av monika fagerholm.
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? - ett svart manikyrsätt.
3. Vad var det senaste du såg på tv? - någon av alla dessa värdelösa ordlekar på tv, på jobbet.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: - hm. 19.50? 19.43 var den.
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? - lars winnerbäck, "live för dig" skivan.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? - jag var nere på stan kring fem tiden. framkallde kort. köpte böcker på bokia. ta 4 betala för 3. det blev följande; den amerikanska flickan, tillsammans är man mindre ensam, blonde & fallen.
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? tittade? jag tittade ner i boken jag läste.
8. Vad har du på dig? - samma som igår.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? - jag trode att jag skulle drömma om lasse efter gårdagens konsert men nej, jag drömde nog inget alls.
10. När skrattade du senast? - igår, på konserten
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? min nostalgianslagstavla, gamla fotografier, 2 st diplom och en hylla.

12. Har du sett något konstigt på sistone? konstigt? mycket på mitt jobb. men det får jag inte prata om.
13. Vad tycker du om den här utmaningen? - jo. listor är alltid kul.
14. Vilken var den senaste film du såg? - man on fire
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? - mitt allra första köp skulle bli denna. det är mitt livs drömköp. sedan skulle jag köpa en super-lyx-vindsvåning mitt på manhattan och en i paris.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till - något som ingen annan känner till vill jag nog heller inte att det skall bli känt. men jag kan berätta att jag kommer tvingas att tacka nej till lunnevad, det är det bara 3 som vet hitils. oh. jag är olycklig.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? - då skulle jag vilja att alla alla alla skulle ha mat på bordet.
18. Tycker du om att dansa? - oja!
19. George Bush? - what about him?

20. Vad skulle ditt barn heta om det blev en flicka? - jag gillar tilda. angelica är fint också.
21. Vad skulle ditt barn heta om det blev en pojke? - oj. genast mycket svårare. jag tycker arvid är fint. det låter varken gubbigt eller pojkigt, och är inte heller något massnamn. massnamn är det värsta som finns.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? - ja, jag skulle älska New York, London och Paris.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? - tack för att du inte har trott på mig. du är en av de få med lite vett kvar i skallen.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna? - svara ni som vill.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag heter Angelica i andranamn :)