torsdag, augusti 10, 2006

"trender" är dumt ord


jag har redan uttryckt mig om att trender är ett dumt påhitt. det är ett ord som skapar osäkerhet bland fantasilösa personer och bildar klonarmeer av ebba och sofi. och gör sverige till ett ännu mer nollställt modeland är vad det redan är. heja!


dock finns det även skräckexempel åt det andra hållet. ta inte illa upp nu någon. men detta är way för extremt för mig. istället för att på något sätt finna detta fantasirikt eller stiligt finner jag bara detta väldigt skrattretande. ... men det är ju bra att någon motarbetar allt vad trender heter! så, heja!




but hey, platå är ju hett!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar inte heller ordet trender. Vad är en trend? Vem bestämmer vad som är en trend?? Egentligen!

stasia sa...

cicci - designers tydligen (?)

Anonym sa...

Jag tycker att mainstream är det tristaste som finns. Men jag kan tänka mig att osäkra personer finner lite tröst i att vara likadana som andra. Angående bilderna - HU!

stasia sa...

mimo - javisst är det så. verkligen. men man önskar ibland bara att alla dessa tidningar kanske borde tänka på sina rubriker så som "de 10 måsten i höst" eller "vi visar dig vad du ska slänga och vad du ska behålla i din garderob!" huh liksom? och självklart. är man ite rädd och osöker tycekr man självklart att det ät väldigt bra "när någon hjälper än".
haha. bildrna - ja :)

Anonym sa...

tycker det är underbart med folk som tillhör olika "sub" kulturer! blir så glad när jag ser kids som dessa på stan. det krävs mod och stort självförtoende att klä sig så, speciellt i 13-16 års åldern när trycket är som störst att du ska passa in och vara "rätt".

stasia sa...

nilla - det krävs säkert mod och självförtroende till detta. det har du nog rätt. but still finner jag detta skrattretande. but hej, man kan inte gilla allt!