fredag, augusti 11, 2006

suprise i brevlådan 2 + dreamhouse

idag låg det en ny överraskning i brevlådan. från vhs som medelade att jag förutom antagningen i kalmar nu även stod som 21 reserv på JMM. galet! för en månad sedan stod jag som 157 reserv och nu - 21. och saken är den att ännu fler kan tacka nej. precis som jag kommer att tacka nej till kalmar. och nu menar jag inte att jag tror att jag kommer att komma in men att jag faktikst är så nära är det lite svårt att fatta. det är ju där vill gå! my god. jag trode inte ens jag skulle finnas med efter första urvalet. jag ligger ju mer än en 1,0 under deras minimumgräns. ännu lite mer häftigt än igår är det. heh.

andra häftiga grejen jag ville berätta var att jag idag var på kalastillställning i ett hus - ett så snyggt hus - som jag inte trode fanns i sverige. det var som att få komma hem till O.C huset. helt galet snyggt var det. vilket hus, vilken inredning, vilken helhet! vi fick en rundvandring och jag kunde inte sluta gapa på säkert en halvtimme! sjukt sjukt sjukt snyggt var det. och huset låg på ett berg med grannhus som var precis lika snygga. sex stycker O.C hus i västervik, på rad. men dum som jag var tog jag med mig en för liten väska där kameran inte fick plats. men jag lovar er jag har aldrig sett och kommer nog heller aldrig att se ett så vackert hus igen - som faktiskt är bebott av "vanliga" människor, som man till och med har som arbetskamrater. och som inte är några superstjärnor, modeller eller artister. från huset hade man också utsikt över vattnet. från både över och nedervåningen. ah wow. vilket ställe att bo på. men vi har blivit lovade festligheter någon mer gång senare i höst. då vi ska bara badtunna och äta god middag. då ska jag minnsan ta med mig kameran. då ska ni få se. men så länge får ni en annan fin bild. mest för stämmningens skull.

ciao

2 kommentarer:

Anonym sa...

åååååhh, ge mig ett sådant hus! Och kul överraskning!

stasia sa...

katrin - javisst, mig också! yes. överraskningar är trevligt :)