torsdag, augusti 24, 2006

dagens & gårdagens.

igår glömde jag att posta dagens. så idag får ni både dagens & gårdagens.



idag försov jag mig till jobbet (!) kl. 07.05 ringde de och undrade var jag var. jag sov. jag hade stängt av mobilen och somnat om. jag har dock inget minne av denna händelse. hemskt pinsamt i alla fall. så det som låg överst i byrolådan fick åka på. det var följande; svarta byxor, lindex (egentligen mina dansbyxor. de allra skönaste byxorna jag äger. kanske inte så classy. men underbart sköna. mary-kate har faktikst likadana. typ. hah). vitt & svart linne, h&m (det svarta under). kort, mönstrad väst, weekdays. halsband, åhlens. skor - svarta virkade, kappahl. doft, stella mccartney - stella, rose original.

igår missade jag min tandläkartid för att jag ... eh ... försov mig (!) same story. det är fan inte klokt. jag borde kanske ringa och boka ny tid? undrar om jag måste betala för missad tid? måste undersökas. i alla fall. när jag väl hade vaknat igår - av att ha legat på något obekvämt - min mobil (!) blev det följande; klänning, indiska. vitt linne, h&m. tights - h&m. skor - stövletter, gardenia. smycken - mitt nya signaturhalsband från asos. långt halsband, glitter. doft, DKNY - be delicious.

idag på stan hittade jag föresten en underbar kofta på h&m. lite längre modell. men en enda knapp över bröstet och sedan oknäppt. med en stor asymetrisk ficka på höger sida. och två små på vänster sida. tina tyckte att den var "så mig" och det tyckte jag också. blir mysigt i höst. jag köper den imorgon. lönedag. och en stor, mysig, trekantig, vit halsduk hittade jag på åhlens. egentligen vill jag ha en svart istället för min bruna. men vitt var också himla fint. vi får se om det får bli den också kanske. jag blir ju rik imorgon.


ciao så länge.

8 kommentarer:

Anonym sa...

vet du om indiska-klänningen fortfarande säljs=)? den är så himla fin!

stasia sa...

hanna - nej. ingen aning faktikst. men jag har inte sett den sedan jag köpte den. så jag skulle faktikst tippa på att den är slutsåld. tyvärr

Anonym sa...

Gud så snygg den högra outfiten var!!!

stasia sa...

sandra - tackar tackar :)

Anonym sa...

Riktigt riktigt fint :) Gillade framför allt den vänstra outfiten, trots att det kanske var en "i all hast"-outfit. Skitsnyggt! :)

Anonym sa...

ja jag måste ju säga att den indiska klänningen är fin. jag har en exakt likadan, den verkar ju passa ALLA kroppstyper.

Anonym sa...

jag gillade verkligenden vänstra =)
Och byxorna som ungefär MK har var också fiina.

stasia sa...

alex; tack. ja. det var verkligen en i-all-hast-outfit :)
anonymous; ja. den har du nog verkligen rätt i. alla jag har sett den på har varit skitsnygga i den. dock är jag lite ledsen över att jag ite lyckades få tag på den svarta. den skulle varit den ultimata LBDn :)
sandra; sandra. ja byxorna är sjuktsköna :)