torsdag, augusti 10, 2006

suprise i brevlådan

idag låg det ett brev i brevlådan från högskolan i kalmar. där stod att jag var antagen till deras medieproduktion och journalistik program! det är helt galet! jag stod ett tag och dansade vid vår brevlåda och några förbipaserande tittade konstigt på mig. men visst är det galet - jag kom in på någonting jag faktikst ville gå från första försöket. utan att ha skrivit högskoleprovet ens. lite häftigt är det allt.

sedan att jag kommer att tacka nej eftersom jag istället ska tillbringa ett år i usa är en helt annan sak. men nu vet jag i alla fall att det finns hopp om en ljus framtid när jag kommer tillbaka. jag är lite stolt faktikst. sedan att jag helst vill gå JMM (journalistik och multimedia) vid södertörns högskola får jag ta itu med sedan. men jag menar hej - kalmar är bättre än inget!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ååååh underbart!!!Vad ska du göra i Usa? kram

Maria sa...

Vad kul! :)
Så du är också intresserad av journalistik?

stasia sa...

katrin - jag ska jobba som au pair. och sedan dansa vid sidan om på min fritid :). det ska verkligen bli underbart!

maria - yesbox! :) och idag fick jag brev om att jag står som 21 reserv på JMM. :) :) :) det finns liksom hopp!

Maria sa...

Det är ju jättebra! :)