söndag, juli 16, 2006

feels like home

idag har jag instalerat en to-feel-more-like-home-hörna i mitt rum. efter flytten från norrköping. eller snarare den pågående flytten har det liksom känts som att jag bara är hos mamma för tillfället. på semester och att jag snart åker hem till norrköping igen. vilket jag inte gör. suck. och det står fortfarande kartonger packade. och alla de grejerna som får ett rum att kännas hemtrevligt, mysigt och eget har aldrig packats upp. men idag tog jag hem min anslagstavla med massa nostalgi på och jag satte även dit några nya nostalgi-trips på folk och platser som får ett extra plus i kanten. nostalgi-tavlan hänger över min smyckes-byrå. (ni ser en bit av lampan där samlas alla örhängena. och under finns allting annat.) så jag kommer att se tavlan varje dag. varje morgon. och då kommer jag att känna mig lite närmare det jag har lämnat bakom mig. det känns lite bättre då.

och just nu håller jag föresten på att samla bilder till ett bild-inspirations-kollage på trebdiga japaner-kineser-asiater. det kommer bli så snyggt. och jag vill bara springa ut och shoppa eller städa min garderob i hopp om fynd av bortglömt av att titta på de. får se om kollaget hinner upp ikväll. annars får ni det imorgon.

/stasia. som nu nästan ar flyttat ifrån norrköping helt.

Inga kommentarer: