måndag, augusti 21, 2006

en vuxen lista


Jobb (1p) - ja. sommarvik visserligen. but still jobb.

Visitkort (1p) - ja.
Konferens (1p) - eh. nje.
Bor hos föräldrar (-2p) - ja. nu efter tre år har man flyttat hem.
Vara sambo (1p) - nej.
Vara förlovad (1p) - nej.
Vara gift (2p) - nej. men i framtiden hoppas jag.
Skild (3p) - nej. aldrig får jag hoppas.
Äga villa (2p) - familjens villa. vi bor i villa. 1p
Ha en bil (1p kombi + 1p) - nej. men jag lånar mammas
Hund (1p) - nej. alergi!
Lån (1p) - ja. hos mamma
Gemensam ekonomi (1p) - nej. vadå gemensam? ingen får sno min lön!
Pensionsspara (1p) - haha. nej.
Storhandla (1p) - nej.
ICA-kundkort (1p) - nej.
Använda rabattkuponger (2p) - haha. nej.
Äga hushållsassistent (1p) - hushållsassistent? nej. haha.
Äga diskmaskin (1p) - ja. hemma finns det. dock inte min personliga.
Dubbelsäng (2p) - nej.
Ha julgran på julen (2p) - ofcourse!
Gråa hår (1p) - haha. lite väl tidigt va? alltså nej.
Celluliter (1p) - har inte alla lite? man får poäng i alla fall.
Prenumerera på morgontidning (1p) - familjen gör. men det kanske inte räknas?
Lösa sudoko (1p) - ja. på jobbet.
Välja att inte svara i telefon (2p) - haha. ja. kan ju inte ringa på morgonen när jag sover.
Putsa förnster (1p) - eh. nej.
Svampplockning (2p) - jag hatar skog. svamp är dock gott.
Långfärdsskridskor (1p) - nej.
Parmiddag (1p) - nej.
Vinprovning (1p) - ja. på malta, på språkresa.
Danskurs (1p) - ohja.
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - haha. ibland.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - calvados? what? nej.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - snarare alkoholism än vuxenpoäng, va?
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - ibland.
Spela Bingolotto (1p) - haha. nej.
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - vem?
Ha höftproblem (1p) - nej.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - noway.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - haha. ja, faktiskt!

0-15 poäng: "INTE gammal"
16- 25 poäng: " börjar barka ditåt...
Över 25: "Nu är du där"

jag fick ihop 18 vuxenpoän. fan vad vuxet. haha.
(lista snodd från
anya) jag har laddat upp med ytterligare 10 listor. anyas blogg var rena rama listjulafton.

Inga kommentarer: