lördag, augusti 05, 2006

till försvar

jag tycker att ashlees outfit är sjukt söt här. gillar att klänningen antagligen är tänkt att ha med ett linne under. det blir lite extra. klännigen i sig är också söt. fin modell. och extra fint med knapparna. på sistonde har jag kommit att älska knappar.

och jag tänker fortsätta med att säga att ashlee är söt här. och också säga att jag blir så trött på när folk bara tjatar och tjatar om det faktum att hon har bytt stil för att efterlikna sin syster (?) jag säger - man ser det man vill se. media skriver om det just för att få oss att tro det. och vi går på det. kan det helt enkelt inte bara vara så att hon har växt upp, mognat och förändrats? och nu visar hon helt enkelt bara upp en ny sida av sig själ. jag menar - klädde ni er exakt likadant för två år sedan? jag vet minsan att jag inte gjorde det! inte ens i närheten. så om ashlee nuförtiden faktikst föredrar klännig framför rockiga t-shirts och high heels framför converse kan vi bara inte låta det vara? hon är snygg, så det borde väl kvitta vem hon försöker efterlikna? om hon nu ens försöker? jag menar - har inte vi alla våra inspirationskällor? varför skulle inte hon kunna få ha sin egen syrra som inspiration?

varför skulle inte ashlee kunna få lite creds för sina snygga outfits istället för endast negativ kretik som "hur mycket har hon egentligen gjort själv?". snälla någon - nämn någon i hollywood som har gjort någonting själv? nicole och lindsay som alla ständigt prisar, inklusive mig - går inte utanför dörren utan att ringa zoe först. hur mycket har de gjort själva? men ändå anses de vara stora stilikoner. how come?


kan det helt enkelt inte vara så att ashlee har fått ett större intresse för mode? blivit inspirerad till en ny stil? och eftersom hon både har råd med shopping och råd med tips från en stylist har hon skaffat sig en jäkligt snygg garderob. det är bara det att alla andra inte riktigt har hängt med - och nu kommer det istället som ett stort nedslag?

jag tycker att ashlee är snygg i alla hennes söta outfits hon har sets i på sistonde. oavsett vem hon försöker efterlikna? för vad fan spelar det för roll? jag vill se ut som kate moss men får inget skit för det!

och nu till sist - nej, jag är inget extremt ashlee simpson fan. men jag blev bara trött av att läsa samma smörja dag efter dag på varenda sajt. i varenda tidning. därför. varför kan vi bara inte låta oss inspireras?

5 kommentarer:

Anonym sa...

men den största kritiken har väl ändå riktats mot hennes näsoperation samt hennes uppumpade läppar? (sjukt ointressant det oxå förvisso....)

Anonym sa...

jag håller med anifashion. Gillar ashlee i övrigt och just därför vill jag inte att hon ska förstöra sitt ansikte. Hon är ju jäkligt söt, men efter den där näsoperationen har hon liksom ingen karaktär kvar i ansiktet. Ingenting som gör henne unik... Aja, ville bara skriva av mig :) Intressant inlägg för övrigt!

Anonym sa...

Sant, ingen karaktär med formstöpta näsor. Bättre innan, såklart. Men no no no..jag gillar inte Ashlee; näsa eller ej.

Maria sa...

Jag håller med dig fullt ut.
Förstår inte varför alla är på Ashlee. Det är inte direkt som varenda modeikon i USA har sin egna unika stil. Stilarna går in i varandra mer eller mindre.
Hoppas de hittar någon ny hackkyckling snart.

Anonym sa...

I totally agree.