måndag, augusti 21, 2006

from catwalk in to real life, in style of sienna miller

jag har startat en ny serie på bloggen. from catwalk in to real life. varje gång kommer det att vara en ny celebrity vs. catwalken. jag visar upp några utvalda plagg och komenterar kring dessa. först ut är sienna miller. enjoy.


Temperley

Burberry

Missoni

Matthew Williamson

Burberry Prorsum


Moschino

varför sitter varenda plagg så mycket snyggare på sienna miller än på modellerna på catwalken? på catwalken känns det för mycket av allting. t.ex. moschino jackan - det ser alldeles hemskt ut när allting går i samma färgskala och modellen ser alldeles för smal ut. till och med för de minimala kläderna. sienna bär upp den mer hälsosamt samt i en mycket snyggare färg. burberry prorsum klänningen skulle jag aldrig få för mig att köpa om jag såg den på catwalken. men siennas klänning vill jag sno från henne. whatzup with the blue skjortan? och bild nr 1 - temperley klänningen. på catwalken är den förskräkligt ful. byxor? varför? och varför ser modellen så läskigt blek och lång ut? man kan inte tro att sienna har på sig ett likadant plagg. no way. men snygg är hon.

varför är alla dessa plagg så väldigt mycket snyggare i verkligheten?
vad tror/tycker ni?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint gjort ! Håller med om att plaggen sitter bättre på Sienna än på catwalken. Antar att det är för att hon inte är så stel & hon matchar plagg med andra. Temperley klänningen sitter utmärkt på henne!
Gillar förresten din blogg, den är super :)

Maria sa...

Tycker att Siennas kropp är snyggare än modellernas.. då sitter kläderna snyggare :)

Anonym sa...

helt otroligt att hon kan vara så snygg i allt! i vanliga fall brukar man ju aldrig kunna tänka sig att bära endel av de där 'extrema' catwalk-plaggen, men här får man verkligen ett HA-BEGÄR !! ;) Kram ! Cajsa

Anonym sa...

Tänk om man passade sådär bra i allt.. Moschino jackan är underbar, har varit kär sen första gången jag såg den. HM har en liknande som jag tror jag ska köpa!