fredag, augusti 18, 2006

ny bil.


mamma firade mitt körkort med att köpa en ny bil till sig själv. efter mycket om och men. och ja och nej och kanske blev det till slut denna subaru. det var tal om volvo xc70. och toyotas jeepmodell. men till slut vann subarun. jag gillade den mest. det stod mellen en svart och en röd. och blev till slut den röda. den beställdes igår. så den är inte riktigt vår än. den kommer inom 3 månader. but hej. den är så gott som vår. jag hoppas att jag hinner få en provtur innan jag sticker till usa. så hoppas att de kommer tidigt i oktober. man känner sig kool i bilen. den känns riktigt lyxig. och så känner man sig viktig eftersom man sitter så högt. haha.



den röda färgen är egentligen mycket mycket finare i verkligheten. den är mer röd. fast lite mörkröd. färgen på bilden stämmer typ inte alls. vår bil ser alltså inte ut som en plastig leksaksbil som den här på bilden gör. utan är jätteröd och fin.

5 kommentarer:

Josefin sa...

Grattis till körkortet! Trevligt med en ny bil på köpet! Känns som vi är i samma situation. Med körkortet och att snart resa iväg. Fast vi ska inte få någon ny bil utan har en. Fast man vågar ju knappt köra den nu när man nyss fixat körkortet. hah Trevlig blogg!
http://josefinlundahl.blogspot.com/

Anonym sa...

Hejsan! Vad snygg bil... men vad ska du göra i Usa? kram

stasia sa...

grattis till dig också! visst är det skönt som fasiken! vilken frihet! vart ska du resa iväg? ja. visst är det lite småläskigt i början. men jag tror jag börjar vänja mig nu. men jag tvivlar på att mamma kommer låta mig att röra bilen. hah :) tack!

stasia sa...

katrin - mm. i like it to! tur att man har en mamma med bra smak :) jag ska jobba som au pair i usa i 12 månader :)

Josefin sa...

Jo det är en stor frihet att ha körkort. Fast nu fungerar man lite som taxiservice till sina föräldrar. I alla fall för min del. Efter alla dessa år då de har kört en fram och tillbaka så vill de ha valuta för pengarna! haha men det är skoj. Jag ska åka till London om mindre än en vecka faktiskt. Också som aupair på obestämd tid. Blir väl antagligen ett år och sen kanske jag stannar kvar och skaffar nått eget. Ja det löser sig med tiden. Du skulle till USA? Du jag skriver min email så kan du svara där istället om du vill. josefin.lundahl@hotmail.com //