torsdag, augusti 17, 2006

lista


har jag nämnt att listor är det bästa jag vet?

Tio första:
Första bästa kompis: allra första? oj. jag minns inte.
Första bil: hey, jag fick körkort nyss. en sak i taget. men det skall bli en jäkligt snygg en. och jag hatar sportbilar.
Första kärlek: första riktiga? nej. för pinsamt.
Första husdjur: har aldrig haft ett. jag ville klippa en katt i svansen när jag var liten.
Första semester: utomlands? lanzarote 2000. om man inte räknar med sverige 1994
Första jobb: ung-reporter, västerviks tidningen, 2001 - 2003.
Första köpta skiva: britney spears - baby one more times (tro det eller ej!)
Första riktiga kyss: det ni :)
Första piercing: hål i öronen? när jag var 2 år. sedan var jag "som alla andra" och piercade naveln 2003 och tog ut den sju månader senare.
Första konsert: ehm. kan det ha varit jill johnsson.

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: nyss. väldigt gott vin till maten.
Sista bilfärd: i måndags. hem från stockholm.
Sista filmen du såg: ehm. kan det ha varit "the devil wears prada"?
Sista bubbelbadet: bubbelbad? oj. minns inte. alltså allt för länge sedan.
Sista spelade cd: regina spektor - begin to hope (min favoritskiva of-just-nu).
Sista gången du grät: hm. för några veckor sedan, tror jag.
Sista måltiden: middag. köttfärslimpa, potatis, sallad.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? nej.
Blivit arresterad? eh. nej.
Blivit kär vid första ögonkastet? snarare besatt!
Varit på tv? haha.ja, faktikst.
Fått ditt hjärta krossat? ja.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? nej.
Haft ett one night stand? hm? kanske.
Busringt till nån? haha. jag och nathalie!

Sju saker du har på dig:
1. vitt linne
2. guldig klänning
3. student 2006 hipsters
4. mitt nya halsband
5. svarta örhängen
6. behå
7. diadem

Fyra personer du kan berätta allt för:
allt? som i precis precis allt? ingen. men agnes får veta 99%.

Tre val:
Svart eller vit? svart
Sommar eller vinter? vinter
Choklad eller chips? choklad

Två saker att göra innan du dör:
resa resa resa. helst jorden runt. köpa min drömväska (utan sjalen runt). bli smal.
och som en bonus så vill jag träffa pete doherty, och han ska spela "music when the lights go out" för mig :)

En sak du ångrar:
jag ångrar att jag inte köpte vagabong skorna i måndags! i want them so badly.


jag utmanar alla som vill! (but live a note. så jag får gå in och läsa)

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra blogg! själv gillar jag inte listor men man ska göra det man tycker om :-)

stasia sa...

prettyinpink; tusen tack! ja, det ska man ju och jag får aldrig nog av listor. hur kommer det sig att du ogillar dem?