söndag, oktober 08, 2006

utmaning. top 5 bästklädda.

jag blev utmanad av maria att lista mina top kändisar (jag antar att det syftas på de bäst klädda?) jag har i alla fall sett många sådana listor på senaste så jag antar att det är en av dessa jag har åkt på. kul. eftersom jag gillar listor/att lista. så varsegod, här är de. ej i någon rangordning. just the top 5. tryck för större bild.

* kirsten dunst. för kirstens avslapnade, enkla bohoinspirerade stil. alltid snyggt, personligt och stilrent. helt i min smak.



* cory kennedy. denna unga fröken - för att hon är den snyggaste heroin.chicen.of.them.all. det är inkorrektkorrekt.



* mary-kate olsen. för att det alltid är rätt. oavsett plagg. speciellt snyggt är den balanseradeobalansen. och smyckena.



* kate moss. jag vet inte hur miss moss lyckas. men visst fan lyckas hon jämt. dag efter dag. år efter år.



* zoe deschanel. för att hon har hittat balansen. det är personligt, stilfullt och och väldigt rätt.



* bonus favoriter. * nina persson; att kalla henne sveriges kate moss vore inte att gå till överdrift. * pete doherty; med pete är det antingen eller beroende på vem man frågar. för min del är det helrätt! det är ovanligt, småfelande, påhittigt och riktigt jäkla skabbfab. * anders wendin; komentarer vore överflödiga.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh så sant! Alla fem har underbar stil :)
Mary-Kate såklart favoriten för mig.

stasia sa...

maria; jag vet inte vem som är min faorit faktiskt. jag tror att det är en mix av alla dessa fem.