fredag, oktober 13, 2006

ett icke fashionabelt inlägg.

idag blev kvällens utgång inställd. eller snarare flyttad till imorgon. lite synd för jag var pepp. det finns en blond kille som hänger på frappé ibland (eller nu på sistonde ganska ofta) han och hans kompis dricker oftast kaffe (utan mjölk) och spelar kort. i onsdags fick jag vara med. men bara en halvtimme för sedan började jag jobba. skit liksom. jag vet inte vad han heter. men tänker gärna ta reda på det. jag hade hoppats på att springa in i honom ikväll. men antar att det får vänta till imorgon. för jag menar, han borde vara på frappé, alla i västervik är på frappé, speciellt på en lördag. och nej, jag känner honom inte. vilket det borde bli ändring på. så ja, fasiken, jag känner att det vore himla gott med vin. men istället blir det cider imorgon. jag överväger hur pass full jag planerar att bli. antagligen lagom. ifall att den blonda kortspelarkillen som dricker kaffe utan mjölk skulle vara där. tydligen såg han mig i fredags när jag var väldigt vinpåverkad (på frappé). han satt tydligen i hörnet när jag satt där (sa han och pekade till häger om sig. jag såg honom inte dock) hm. jag planerar att göra ett bättre intryck nästa gång. imorgon? ikväll ska jag och tina se på sex and the city. sedan ska hon sova här. så antagligen kommer vi att se på sex and the city hela natten. jag tror jag känner för säsong 3 & 5. sedan ska inte jag jobba på hela helgen. inte först måndag kl 12.00 så jag hinner måla naglarna igen. lycka. och i helgen hinner jag också läsa mina elle & vogue. och den nya cosmon, revyn och oktobers elle, som jag fortfarande bara har haft liggande vid sängen. och - så måste jag fortsätta träna till hägskoleprovet. fast jag vet att det kommer att gå bajs. jag förstår inte VARFÖR jag frivilligt utsätter mig för detta. ok, kanske inte helt frivilligt. mamma tjatar en del. föresten så har mamma en LV väska. i någon tråkig modell, med axelband som bara glider ner. jag undrar varför man lägger ut en förmögenhet på en LV väska som inte ens är snygg? och ändå tjatar hon på mig om att jag köper alldeles för många väskor. well, de är i alla fall billiga och snygga.

nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer. jag tänker nog ägna mig åt blonde tills tina kommer. och kanske dricka några koppar te. föresten så ska jag nog ringa tina och be henne ta med sig något gott. kanske lite chips och dipp. det vore fint. och sedan kanske vi även kan hitta något gott vin nere i källaren. det vore fint. ciao. hoppas alla får en trevlig fredag.

Inga kommentarer: