onsdag, oktober 18, 2006

usa all over me.

idag har varit en lång dag. jag är så freakin' excited över usa att jag knapp kan sova på nätterna. lyckades inte somna först efter kl 5 och sedan upp och jobba kl 8. gick inte så bra. jag blev trött, och fick sjukt ont i huvudet. sen tog jag en taxi hem eftersom jag kom på att jag imorse åkte med mamma. vilket innebar att inte kunde ta mig hem. eller well jag kunde gått. men med den huvudvärken - noway. riktigt så nära är det faktiskt inte. jag tog huvudvärkstabletter när jag kom hem och sov framför sex and the city. sedan har jag skrivit mail till min värdfamilj. pratat med stockholms kontoret, med min kontakt i linköping och sedan fått svar från familjen. familjen är verkligen jättesnäll och jätterar. jag tror att jag kommer att få det toppen. så nu är jag nerlugnad av allt prat och utmattad efter flera sömnlösa nätter. nu ska jag bädda ner mig med min elle* och antagligen somna innan jag ens harhunnit läsa en rad. jag öerväger att att ta en balettklass imorgon innan jobbet men får se hur jag gör. hur pigg jag är då.

*min sista svenska elle innan flytten. kanske min sista svenska elle på ett bra tag. fast mamma ska få ta med sig decembernumret till mig när de kommer över till nyår.

föresten så sa jag till mamma att jag borde skaffa mig en ny dator. laptop of course. efter att min krashat och blivit omformaterad har den blivit lite skadad på någon sätt. den beter sig underligt och jag är rädd för att den kanske inte håller hela usa året. jag sa att jag ska önska mig en i julklapp som de kan få ta med till nyår. mamma tittade tveksamt på mig men sa inte nej. vilket oftast betyder ja. och hon kommer att hinna sakna mig så mycket så hon kommer att säga ja sedan. så nu måste jag hitta en dator. eller i alla vissa krav den skall uppfylla och vänta i två månader. det blir nog bra. godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

fan vad kul att åka till usa ett år! jag hoppas att du kommer ha tillgång och lite tid över till att blogga när du är usa!