lördag, oktober 21, 2006

music.


på tisdag ska jag hålla street dance klass för nybörjare. läraren jag assisterar har skadat sig så nu ska jag ta klassen istället. det handlar om två klasser x 2 timmar. nybörjade. jättenybörjare. den första klassen är musikelever. som ungefär inte verkar vilja vara där. andra klassen är bild & dans elever. de är engagerade. men fortfarande nybörjare. jag har rotat igenom hela min dator i jakt på låt till koreografi. och hittar ungefär ingenting. jag var mycket bättre på hiphop & rnb förut. nu har jag ungefär noll koll. jag vet inte vad jag ska göra. jag har lite bra låtar till uppvärmningen som jag ska sätta ihop en playlist av. men till koreografin har jag än så länge bara funnit missy elliott - lose control. och jag är så trött på den. som allternativ har jag bennie man - king of the dance hall. men jag vet inte. eller i för sig tror jag inte att problemet ligger i låten. utan i koreografin. för; jag vet inte hur man koreograferar för nybörjarenybörjare !!! typ streetens grundsteg eller nått. det är fucking omöjligt. musik klassen består också till större delen av killar vilket innebär att jag måste köra lite rå stil för att få med de också och inte missy elliott girl.power.dance. vilket är synd. för i nästa klass skulle en sådan koreografi passa bättre.

alltså varför ska något så enkelt som att hålla en street lektion vara så svårt? till och med på den lättaste nivån. det blir liksom svårt för att det är för lätt. oh! jag är frustrerad.

någon som har låttips? kanske något i stil med sean pauls energi och lite av missys beats fast ändå med en jämnstark takt. så 1,2,3 o 4 höres bra. så det blir lätt för de. någon? snälla.

Inga kommentarer: