söndag, oktober 01, 2006

päls.

på lindex i norrköping såg jag riktigt snygga fuskpälsar. en i mörkbrunt och en i leopard. och som jag just har påpekat så var de verkligen jättefab. 900:-. det är ungefär ingenting för en snygg päls (även om den inte är äkta. vilket egentligen bara är bra) jag var riktigt sugen på att köpa. jag var ungefär väldigt nära. jag tänkte på den här bilden till höger och hur jäkla snygg kate moss är på den. och tog till och med ner galgen från ställningen. men sedan kom jag på mig själv med att tänka att jag skulle se väldigt wannabe ut i den. inte för att jag försöker vara wannabe.kate.moss utan bara för att det var den känslan jag fick. så jag hängde tillbaka pälsen. (fusk)päls är hett. kanske dock inget för mig. jag vet inte. i alla fall inte denna gång. hur/vad känner ni för pälsar/fuskpälsar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

det kan ju vara sjukt snyggt, men det är nog inte många som kan bära en leopardfläckig. hmm.. jag skulle nog satsat på en mörkbrun.. eller kanske en ljusgrå :)

Anonym sa...

jag har en sjukt fin (o dyr!) som jag fick av min pappa för några år sedan. leopard alltså,fusk. den är superhet, och jag har kortat av den lite, så nu är den till halva låren ungefär, och lixom smal i siluetten. vinrött foder.
jag tycker definitivt inte man ska supporta pälsindustrin (=fruktansvärd!!) och dessutom ser en äkta päls tacky ut i 99% av fallen. typ "hej jag är lyxhustru och fick massa pengar på en sekund" lixom..ska man köpa skinn o sånt, tycker jag det är vintage som är det rätta. :-)