torsdag, oktober 12, 2006

stasia recenserar; 4 beauty products.

för ett tag sedan fick jag hem min lilla beauty beställning från eleven.se. efter att ha testat produkterna i ungefär 2 veckor kommer nu precis som jag lovat en liten recension.

- coconut, milk & lime body scrub; denna scrub är lika underbar som den låter. mild, krämig och härlig. efter den behövs ingen duschtvål. hela du luktar fantastiskt gott. väldigt fräsht & milt. absolut inte för mycket, utan precis lagom. även resultatet efter scrubben är väldigt bra. huden blir mjuk och len. och luktar som sagt himmelskt. peelingkorna är väldigt dryga, och det känns som att man kan skrubba hur länge som helst utan att de försvinner. scrubben är också lätt att skölja av. jättebra. jag är riktigt nöjd med produkten och använder den praktiskt taget varje dag. om inte för effekten, så för den goda doften. priset är också bra. 95 kr för 200 ml.

- burt's bees beeswax & banana handcream; jag är förälskad i den här produkten. det är ett nytt måste i min handväska. jag kan inte gå hemifrån utan den. även denna produkt doftar amazing. i burken kan doften kännas väldigt stark & söt, men väl på huden blir doften mildare. alldeles lagom. krämen är väldigt fet & koncentrerad men går in i huden väldigt fort, vilket är väldigt praktiskt. händerna blir babylena och har man använt produkten en gång kan man inte sluta. i alla fall inte jag. burt's bees beeswax & banana handcream är för tillfället slut på eleven.se, men när de kommer in i sortimentet igen rekomenderar jag att passa på. tror att priset låg på 165 kr.

- burt's bees lemon poppy seed facial cleanser; även denna produkt är beroendeframkallande. den rekomderas att användas morgon och kväll, men jag använder den praktiskt taget varje gång jag går in i badrummet. det bästa är att man inte behöver använda mycket för att få ett bra resultat. en liten klick räcker. cremen innehåller små peelingkorn som gör ansiktet mjukt och lent samtidigt som den också tar bort smink. perfekt. och många plus för att den också luktar gott. i just love it.

- burt's bees beeswax lip balm; detta pepparmintsmaksatta lip balm är som en halstablett för läpparna. första gången man lägger på det känns det riktigt ordentligt. uppfriskande och härligt. lip balmet är också väldigt drygt och sitter kvar även efter en måltid. jag älskar det och har det jämt i väskan. det har blivit en topfavorit tillsammans med mitt rosebud. lip balmet fanns tidigare i eleven's sortiment även i en liten plåtburk, likt rosebuds. plåtburkarna är nu dock slut och istället är det sticks som gäller. enligt eleven.se kan dröja flera månader innan plåtburkarna kommer in igen så jag rekomenderar att passa på på detta lip balm nu, innan det också tar slut.

burt's bees produkter är verkligen underbara och jag funderar nu även på att testa följande; burt's bees foot care kit. coconut foot cremen låter som någonting som jag skulle vilja äta upp. även deras burt's bees essential body kit verkar väldigt lovande. ett litet testa på kit. gulligt. och pst, i den finns en liten burk beeswax & banana hand cream (för er som vill testa menar jag. passa på i så fall).

nästa produktrecension ut kommer att bli egyptian magic. håll utkik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fotkrämen är helt underbar! Den måste du testa.

stasia sa...

emma; åh, den är det! fint. då ska jag absolut beställa :) tack!