tisdag, oktober 17, 2006

stasia goes usa !!!

nu är allt klart. den 6 november flyttar jag till usa (!)

update. jag tänkte att jag kanske skulle berätta hur allting plötsligt blev glasklart över en natt. och hur den 27 november plötsligt blev den 6 november. well. så här är det; om ni redan vet allting annat angående usa.familj.ringde.igår.storyn kommer här fortsättningen; idag runt 14 tiden på jobbet ringer culture care från stockholms kontoret och gratulerar mig till min värd familj (jag - nästan svimmar i andra änden eftersom jag inte trodde att jag skulle få något besked först senare ikväll. klockan är ju trots allt bara 8 på morgonen i NY) hon berättar att boston nyss ringde och att familjen VÄLDIGT VÄLDIGT gärna ville ha mig. och gärna så snart som möjligt. plötsligt var det möjligt att kunna åka tidigare än den 27 november. jag sade att min praktik slutar fredagen den 3 november. jag blir inbokad på ett plan måndagen den 6 november. 4 dagar på au pair skola i NY. sedan till familjen fredagen den 10 november. (jag - nästan svimmat för länge sedan) jag undrar hur det plötsligt blev möjligt att åka 3 veckor tidigare. hon berättar att familjen betalar extra för att jag ska kunna få mitt VISUM snarast möjligt (jag - känner mig väldigt speciell och älskad. hah) hon önskar mig lycka till och säger att de skickar alla nödändiga papper snarast och lägger på. jag svimmar. typ. jag hoppar in tillbaka på frappé och är den lyckligaste människan i världen. resten av dagen sjunger jag och är glad. och blir nervös och börjar svettas igen. fast på ett bra sätt.

alltså detta är helt sjukt - jag flyttar till usa om 20 dagar - det är crazy. jag jag jag jag flyttar till usa. 13 månader. wow. jag förstår att man flyttar till stockholm, lund, norrköping, kanske kirurna men usa - jag tror jag drömmer.

och nyss skickade jag ett mail till familjen och frågade lite angående mitt rum. hur det såg ut, vad för slags möbler det var, så jag kunde planera hur passa mycket jag kunde ta med mig. och vad för slags grejer. jag menar, finns det ingen bokhylla kanske det vore dumt att ta med sig böcker. och har jag ingen privat garderob kan jag inte ta med mig alla mina väskor - var skulle jag gömma de liksom? och kläder - hur packar man för att vara borta i ett år ???!!! jag frågade även om internet. fanns det i huset/på rummet. det är faktikst en viktig fråga för mig. och så frågade jag lite annat nödvändigt som kan vara bra att få svar på.


jag måste bara få upprepa en gång till - jag flyttar till usa om 20 dagar. härligt det känns att säga det.

4 kommentarer:

Le Cat sa...

åhhh spännande, grattis eller vad man nu ska säga :D

stasia sa...

le cat; jadu, jag är så glad, som om det vore födelsedagskalas eller något, så jag antar att grattis är ett bra ordval. tack :)

Anonym sa...

Grattis! Hoppas att du får det tokroligt o har möjlighet att shoppa en massa :)

stasia sa...

alex; tack! oh. jag är säker på att jag kommer att ha the time of my life där. jag menae, NY runt hörnet, typ :)