tisdag, oktober 10, 2006

nya jeans.

... jag vet inte hur man tar kort på jeans som man samtidigt har på sig. men här är de i alla fall ... de nya jeansen från idag. inget särskilt egentligen. svarta stuprör (det enda jag använder nuförtiden verkar det som) istället för vanliga fickor är det dragkedjefickor. lite fint. och så är det en sådan dragkedja på en av bakfickorna också. modellen är lite underlig. eller så beror det på att de är en aning för stora. de sitter löst i rumpan och grenen hamnar en aning längre ner än vanligt. de är en slimmad modell egentligen (antar jag, eftersom de heter slim) men de sitter inte slimmat. ja, ni förstår. riktigt softa byxor helt enkelt. så nu äger jag 3 par jeans som jag får på mig. alla svarta stuprör. det är komiskt. alla de andra jeansen hänger i garderoben och väntar på att jag ska bli otjock. så jag kan använda de igen. tills dess får dessa duga. sedan får de bli mina skräckexempelbyxor. byxor.från.den.tiden.då.jag.var.tjock.

min nya tröja & min nya frisyr får jag inget bra kort på i det här irriterande kvällsljuset. kanske imorgon. godnatt.
ps. imorgon är det föresten "bonde söker piga" tema på frappé. kom!

3 kommentarer:

Le Cat sa...

hej! loggar - räknare 1 (om du döpt den till det) - referer ! :) kan vara en vanlig blogg, tex min eftersom jag länkat dig.. eller en googlesida. då kan du klicka på länken och se sökordet!

Anonym sa...

Hei!
De der var dødfine! Hvilket merke er det?
De satt som et skudd på deg.

stasia sa...

anonymous; tack! :) byxorna är köpte på lindex faktiskt. 399 spänn :)