lördag, september 02, 2006

from catwalk in to real life, in style of mary-kate olsen

dags för del 2 i serien from catwalk in to real life. förra gången hade jag sienna miller tema. denna gång är det mary-kate tema. och även den här gången komenterar jag kring bilderna och ni får komma med era åsikter & synpunkter. enjoy.


Badgley Mischka

Imitation

Marni

Chloe

Marni

Isabel Marant

Lanvin

jag älskar mary-kates imitation-klänning, bild 2. skulle verkligen inte tacka nej till att äga en själv, men skulle jag ha sett den på catwalken skulle jag aldrig för mitt liv köpt den. så det så. på modellen ser den ju bara så hemskt tråkig ut medan mary-kate lyxar till med smycken i överflöd. me like. marni västen på catwalken ser bara ut hej-nu-ska-vi-gå-till-stranden och det gör inte mary-kates. det gör inte min gubbväst heller. en gubbväst ska inte se ut som hej-nu-ska-vi-gå-till-stranden. bad bad. chloes väldigt oversizade kofta känns det som att de på catwalken försöker lyxa till. att minsan kan du vara snygg och mysig. nej nej. inte lyxa till sådana plagg. utan den ska bäras exakt så som mary-kate bär den. om den nu ska bäras alls (?) jag tror att det på mindre människor ser bra ut. men skulle t.ex jag komma vandrande i en sådan skulle det se ut som om ett tält var ute och gick. inte särskilt snyggt. isabel marants spetskofta, den vita från catwalken ser väldigt festlig ut och inte alls min stil festlig. men i gult blir den genast mycket mer vardaglig och mycket mer min stil. lanvin heelsen skulle jag blivit rädd av på catwalken. men på en smutsig gata i LA på mary-kates fötter ser de classy ut. tänka sig.

vad anser ni? skulle ni vilja köpa dessa plagg efter att ha sett de på catwalken? och vem bär upp de bäst? skriv skriv skriv!

ps. nästa girl ut verkar bli mischa barton. soon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åhh jag äslakr den här nya kategorin!!

stasia sa...

angi - vad roligt! det kommer komma mer :)

Maria sa...

Åh kul att du valde Mary-Kate! Hon är så vacker i allt.
Själv tror jag nog att jag skulle kunna sätta på mig klänningen hon har på bild två, hela outfiten på bild tre, sex och sju (är hon inte helt underbar med hatten?!)

stasia sa...

maria; yes. skitsnygg! jag skulle kunna tänkas i 1&2, 5,6&7. mest typikst mig är 2 och 7. så slappt och bra! :)

Anonym sa...

Älska http://www.mary-kateandashleystyle.com/ och alla andra för den delen (-:

stasia sa...

mimo; yesyes. tänka sig vilken underbar människa/människor (?) som kom på ideen till sajten :)