fredag, september 08, 2006

dear pete


oh. jag blir så fruktansvärt lycklig av att läsa saker som pete har sagt. han får allting att låta så märkvrdigt och speciellt och bra. han är så där vardagligt poetisk. han är i alla fall så som jag föreställer mig att alla poetiska människor är. och jag gillar vardagspoetiska människor. och föresten så läste jag också att pete har testats för droger tre gånger under augusti och det har varit negativt alla gånger. oh dear pete. jag blir lycklig.




föresten så ska jag nog beställa den här boken som lasses har berättat om. den verkar bra och har enligt lasses många fina bilder. hör ni, bilder! jag hoppas också att hela boken också har ett så där fint, vardagspoetiskt språk. det skulle vara något. den perfekta boken, om den perfekta musiken och personerna bakom den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

pete är extremt begåvad. vilket är ett sällsynt fenomen bland dagens "musiker" (de finns,men de som syns utåt är få..). han har lyriken och han har hjärtat. kan ej nämna många nu levande musiker som har detsamma (dock många döda/icke längre verksamma)

stasia sa...

antifashion; ja, verkligen. du har så rätt så. pete är otroligt begåvad det är himla synd att det inte kommer fram fler gånger, istället för alla knarkskandaler. men det hoppas jag att det snart är slut med :)