söndag, september 24, 2006

stasia's.version.of.marc.jacobs.stam.bag.

här är den. min älskade. fina fina väska. den har omtalats vid ett flertal tillfällen. men nu bor den alltså i min garderob. det är sant. istället för att hänga runt alla mina väskor överallt i rummet. tömde jag en låda i gaderoben åt de. lådan längst upp. så att jag kan se de varje gång jag tittar in. det känns bra och mamma har slutat tjata på oordningen. men för att återgå till väskan. den är typ aldeles fab. precis som jag ville ha den. dock ett litet minus är för knäppningen. den går väldigt lätt upp. speciellt när väskan är full med saker. vilket min väska oftast är. (undrar om det är samma sak på de riktiga stam bagen. för i så fall skulle jag ha blivit väldigt galen om jag köpt en väska för 12 000 som inte gick att stänga ordentligt. tål att tänkas på?) men smart som jag är kom jag på att man kan sätta en svart hårsnodd runt knapparna och hålla ihop den på så sätt. hej, osynligt och smart. och (!) en sak till. jag har kommit på nackdelen med kedjerem. ont i axeln (!) om väskan är full med saker, vill säga. så ja. jag ska köpa nån gammal ful 2hand väska och sno dess rem till min. smart. en bra sak däremot (!) var att jag i onsdags (då jag köpte väskan) hittade en rabattkupong 25% på lindex på köksbordet. det kan inte ha varit annat än jättemenat att jag skulle ha den väskan. så 284:- gick kalaset på. ett himla kap med andra ord. och nu är jag en väska rikare. nu sätter jakten på speedyn igång. köpa eller inte köpa? hm. även det tål att tänkas på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå är väskan köpt på lindex? :O

stasia sa...

michaela; yes!

Anonym sa...

Mycket snyggare än väntat!

stasia sa...

fashiongeek; jasså? hade du tänkt dig något mycket mer osmakligt? :)