torsdag, september 14, 2006

au pair update; 1

hej. jag fick nyss ett mail där det stod att jag har blivit matchad med en familj som just nu håller på att tittar igenom min ansökan. mina papper, så vidare. om de gillar mig kommer de att ringa "inom några dagar" ... om inte ... well, då blir jag matchad med en ny. familjen bor i connecticut, i rowayton och har två barn. två pojkar som är 6 samt 2 år gammla. till NY tar det tydligen 1 timme att bila.

shit my god vad scary. jag kommer inte våga svara i telefon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rowayton! Jag bodde i Darien, grannstaden, i 5 år! Det är ett jättegullig område! aa det brukar ta runt 1 timme in men har faktist åkt in på 30 minuter (woops, körde vi kanske för fort?) :)

stasia sa...

sofie; oh. vad häftigt! berätta mer om det stället! vad gjorde du där i 5 år? den nya familjen jag har blivit matchad med bor i Greenwich, vet du något om den staden? :) haha. ja, fortkörningen händer. hah :)