tisdag, september 05, 2006

tisdag & high heels

hej. idag på morgonen skulle jag ha befunnit mig på möte hos arbetsförmedlingen men när jag går ut till min cykel kl 09.50 (mötet börjar 10.00) så inser jag att min cykel inte är där. den är kvar nere på stan, sedan igår. oh. jag är så smidig. what to do? sätta sig i telefonkö till arbetsförmedlingen och förlkara att jag inte kan komma för att jag inte hinner, pga att mitt transportmedel ej finns tillgängligt. får höra att det inte är någon giltig frånvaro orsak till ett obligatoriskt möte. nähe? menar de det? men vad kan jag göra åt aken? gjort är gjort och jag fick ny tid kl 10.00 nästa tisdag. så jag gick och la mig och sov igen.

dagens klädsel; det är något speciellt med svarta kläder but i can't really tell what it is. jeans, h&m. linne, weekdays. kofta, indiska. skor, dinsko. svarta knästrumpor h&m. sjal, rysk. väska, vintage. klocka guld/silverlänk, present från mamma.

efter invigningen av mina skor måste jag ju säga att jag får öva några gånger innan jag tar på mig dem in public igen. hah. nej. nu lät det värre än vad det är. men som sagt. dessa är mina högsta klackar och det krävs lite extra träning med dem. och ska jag ha de som partyskor får det bli jäkligt nykta partykvällar. you know.

någon som har tips/råd inför användning av high heels som nästan är på gränsen till jobbigt höga. men bara nästan. tell me i så fall. all info är välkommet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig rysk sjal:)

stasia sa...

tack! ja, den är väldigt härlig faktiskt :)

Anonym sa...

skorna är verkligen jättefina, har tittat på dom själv men undrar om de är bekväma? tycker ofta att din skos skor är lite hårda...

ang. höga klackar är det bara träning, träning som gäller. i mitt fall även lite alkohol eftersom man slappnar av lite mera då. lycka till!