onsdag, september 06, 2006

louis vuitton. speedy

hos engla's showroom läste jag om louis vuittons speedy bag. jag har själv länge funderat på en men också tänkt att den nog kostar mycker mer än jag har råd med. därför blev jag väldigt glatt överraskad när priserna för en speedy bag i stockholm visar sig att inte ligga på mer än 4000:- för en speedy 30. och 4150:- för en speedy 35. här och här har jag hittat bilder på ashley olsen tillsammans med sin speedy 30. storleken ser väldigt passande ut. men eftersom ashley är en så liten människa tror jag att en speedy 35 skulle passa mig bättre (se bilden med storlek jämförelsen). dock läste jag också bland komentarerna hos engla att någon skrev att speedyn 35 lätt börjar hänga då man stoppar mycket saker i den. och blir mer påsliknande eftersom den inte har något ordentligt botten. det ska jag undersöka.

men huvudsaken är alltså att speedyn är tillgänglig. den kostar inte offantliga summor, så jag har faktikst råd med en. det bästa med den väskan är att den är både klassisk och faller mig väldigt mycket i smaken. vilket innebär att om jag lägger ut drygt 4000:- på den så kommer den att bli välanvänd i måna år framöver. det kallar jag en bra investering.




(prisinformation lånad av engla's showroom)

2 kommentarer:

Anonym sa...

En speedy är riktigt snygg! Jag undrar om du har skrivit in dig på viktväktarna än? (ledsen om det är personligt) för jag hade t'nkt o göra dt så jag undrar hur dt e?

stasia sa...

angi, hej. nej, det är ingen fara att du frågar. som svar på frågan; nej, har inte gjort det än, då mina arbetstider gjorde så att jag aldrig kunde pricka in ett möte. men IDAG kl 17.30 ska jag dit! :) så imorgon kan jag svara på dina frågor om hur det är. vad vill du veta?