tisdag, september 05, 2006

sultanna frantsuzova

jag har upptäckt en ny häftig designer. sultanna frantsuzova. hon är rysk, vilket gör henne ännu häftigare i mina ögon. annars anser inte jag att det ryska folket riktigt har koll. och det de skapar brukar alltid vara en smula för mycket, i mitt tycke. men den här tjejen gör helt underbara plagg. feminint, enkelt och ursnyggt. de fyra första bilderna är från hennes höst/vinter kollektion. och de fyra sista är från vår/sommar. jag tror att jag måste hoppas på första bästa flyg till rysland och köpa upp alla hennes affärer. så fint är det!

här kan ni själva kika på kollektionerna och läsa mer om henne. och det bästa av allt är också att det inte är så där farligt dyrt. inte 10 000 för en klänning! man kan inte se det från den engelska sidan. men går man in på den ryska sidan så kan man se vissa priser. priserna
ligger på tjallamalla nivå, vad jag kan avgöra. hon är i alla fall min nya favorit, i topp med chloé.




5 kommentarer:

Lina sa...

hon gör kanonfina grejer...billiga priser är ju kalas. då kan vi vanliga dödliga komma över ett plagg eller två.

stasia sa...

lina - ja, visst är de fantastiskt underbara :) synd bara att de inte säljs i sverige, well än får än i alla fall, får vi väl hoppas.

Anonym sa...

vad kul att ryska designers lyfts fram : )

stasia sa...

catya; tycker det är kul att rysk design gör något som är värt att lyftas fram! :)

Anonym sa...

HEI JENTER;

JEG KJØPER STADIG FLERE KLÆR AV DISSE BUTIKKERNE I MOSKVA. ALT ER TOP OG VELDIG BILLIG SAMMENLIGNED MED NORSKE PRISER PÅ MOTE BUTIKKER.
I HØSTEN KAN MAN JO KJØPE KLÆRNE AV DENNE RUSSISKE DESIGNEREN BARE PÅ 10-20 EURO PER STYKK.

MARINA (RUSSISK) HAR BODD I FLERE ÅR I TYSKLAND, BERLIN