söndag, september 10, 2006

thebloggthing

alltså vissa bloggar är så sjukt överskattade! personen i frågan kan skriva "idag åt jag en banan till frukost" och på det inlägget får den 54 komentarer. bara för att alla stammisar måste ju visa sin tillgivenhet. sedan finns den en okänd blogg som är sjukt satans bra, som skriver om fab fashion, tipsar om okända fab designers och bjuder på riktigt heta dagens outfits och är bättre än alla modemagz ihop men ändå har den 0 komentarer. bara för att alla överskattade bloggar just är så himla överskattade. jag önskar att all dessa okända fab bloggar skulle få ligga på top 10 på bloggtoppen för en dag. sedan skulle det hända grejer.

8 kommentarer:

Anonym sa...

människan är ett flockdjur (tyvärr). mainstream är mainstream. enklast att följa gruppen, lixom. innovation och vågat - förändringar; är automatiskt fel. krävs inte spec mycket för att skriva om vad som för dagen anses hett. mode är allmängods, och går att finna i varenda jävla kvällstidning. det är inte så "onåbart" längre, så vem som helst kan utse sig själv till trendorakel/fashionista (eller vadsomhelst). folk är och förblir fega, säger jag. de köper ju det..

stasia sa...

ja, så sant så sant! och ändå tjatas det jämt om att sverige är ett så tråkigt modeland och att någonting borde göras åt saken och ändå har man ebba och sofi som de stora modeikonerna. puf liksom! och sedan tror sig precis alla vara så himla trendaktuella och fashionexperter bara för att de läser ELLE. och jag kan inget annat än o skratta.

Anonym sa...

Sverige är "landet lagom". Så är det..fortfarande! Inte mycket åt det ena hållet, och inte mycket åt andra heller. Bättre att hålla sig i mitten, är devisen....Säkra kort = bra, lixom..De som "faller lite utanför" en specifik "kategori" (!) placeras genast i fack såsom "rocker", "gothbrud" eller vafansomhelst. kategorisera = kväva, tycker jag.

Anonym sa...

hehe, jag kan skriva lite så du får lite mer kommentarer... :P sminktips tack! :D

stasia sa...

josse, hah. du behöver inte skriva för att jag ska få komentarer. hah. så desperat är jag inte :) dock får du skriva önskemål. och sminktips är på G.

Anonym sa...

hehe, joodå, de vill du nog :D väntar spänt på sminket :) hehe!

Maria sa...

Du har så rätt, men jag tror att det också beror på hur länge man har funnits. De riktigt bra bloggarna kommer att märkas tillslut, bara de visar att de finns genom att plinga tex.

stasia sa...

maria, ja, kanske har du rätt. vadå plinga?