måndag, september 18, 2006

10000 km lista.

Nåt som gör dej förbannad: när min mamma ”städar mitt rum” så att jag sedan inte hittar någonting. det är faktiskt jäkligt irriterande. specielt när jag har sagt åt henne att låta bli typ tusen gånger. för till slut blir det ännu stökigare eftersom jag måste riva upp hela rummet för att hitta det jag söker! jag blir alvarligt fucking pissed.
Så får du motion: dans.
Om du var en blomma: skulle jag vara en papegojblomma.
Det dyraste du äger: min laptop?
Tidigaste barndomsminnet: dagen jag lärde mig att cykla. typ när jag var 5?

Första frågan du ställer till ny bekantskap: eh? lite svårt att svara på. beror på liksom.
Samlar på: smycken, parfymer, skor och väskor, enligt mamma. allting mycket onödigt (enligt mamma)
Underskattad grönsak: stuvad spenat.
Överskattad grönsak: lök. det är vidrigt.
En bil är en: bra grej att äga.
Pryl du inte kan vara utan: datorn? mobilen?
Ditt livs aha-upplevelse: hm. kanske inte direkt aha. men när jag såg ambra dansa första gången. det var, det var stort.
Lyx är: att inte göra ett dugg och äga miljoner.
Tidningar du prenumererar på: inga just nu. min elle prenumeration gick ut nyss. men jag läser veckorevyn, elle, cosmopolitan, glamour och DV mode (när det finns ute). samt också utländska magazin som uk/us/rus - elle/vogue/cosmopolitan/glamour och vanity fair.
Du gör med 100 upphittade kronor: köper en tidning eller två.
Nån du saknar: många gamla klasskamrater & norrköping.
När grät du senast: öhm. minns ej.
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: jag tycker tantigt är koolt.
När är du gammal: när jag behöver hjälp med att gå på toa, typ.
Svart eller vitt? svart.
Mjukt eller hårt? hårt.
Homo eller hetero? hetro. alla andra får vara vad fan de vill.
Högerhänt eller vänstehänt? höger.
Stor eller liten? vad för nått?
Loket eller Oldsberg? vem är oldsberg?
Göteborg eller Stockholm? stockholm (!)
Landet eller storstan? storstan of course.
Kram eller puss? puss puss puss.
Vagn eller buss? bil.
Hyrfilm eller bio? hyrfilm.
Gräs eller grus? gräs.
Piggt eller opiggt? vill gärna bli mer morgonpigg. det skulle underlätta livet.
Pasta eller potatis? pasta. fullkorn gärna.
Tjänare eller tjäna? tjäna pengar.
Is eller mjukglass? kulglass.
Natt eller dag? natt. eller dag. inte morgon i alla fall.
Felix eller Heinz? felix.
NK eller Myrorna? nk när de har rea. det är schysst.

Marsvin eller hamster? bägge luktar illa.
Rakad eller orakad? hår är äckligt (!)
Biffig eller slank? slank. modellslank.
Blåögda eller brunögda? blå.
Popsnöre eller sportfåne? popsnöre?
Naken eller pyjamas? underkläder.
Linda Skugge eller Linda Rosing? team skugge.
Peter Stormare eller Peter Jihde? vem är peter jihde?

Kaffe eller te? kaffe.
Champagne eller ramlösa? champagne.
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? festival på riktigt gärna.

Bakispizza eller bakischirre? bakispizza is the shit.
Förfest eller efterfest? förfest.
Engångssex eller engångstallrik? hm. är engångssexet bra?
Plastbestick eller plastbröst? plastbröst = fult. jäkligt fult.
7-eleven eller Pressbyrån? 7-eleven.
Glasögonorm eller linscooling? jag har bra syn.
Plugga eller jobba? jobba.
Planka eller pröjsa? planka är läskigt.
Yngre eller äldre? inte fjortis i alla fall.
Lång eller kort? lång.
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist. skulle du fortsätta dejta honom/henne? hellno.
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? hm. beror på. vem pratar vi om?

Tycker du om ord? ja. ord är bra.
Nämn namnet på en tennisspelare? björn borg.
Finns det någon du ogillar starkt? eeh, typ jätteja!
Om någon trycker ner dig, vad gör du då? blir fucking förbannad.
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? beror på hur lat jag är just då.
Är du svartsjuk? nej. inte sjukligt. nej.
Vad gjorde du igår kväll? såg på SATC.

Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? vad är det för en fråga? självklart borde de det. varför skulle de inte få det? vilken fucking shit fråga.
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? jag memorerar sidonumret. vilket funkar, oftast i alla fall.
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? gänget i tunnelbanan.
Tyckte du om att gå i skolan? jag älskar det inte. men det finns värre saker än så.
Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? dans & svenska
Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? gympa & naturkunskap. boring.
Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? ja?
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? ja. både från mellan/högstadiet. and of course gymnasiet.
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? blev det? när då?
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? typ städare. det vore att sjunka lågt.
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"? ehm. antagligen förvånad eftersom jag inte har någon närstående som jag misstänker detta om.
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? hah. varför inte?
Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? nej. inget öde här inte.
Vad är ditt favoritpålägg? rökt skinka.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? vad är klockan/är det morgon redan/det kan inte vara morgon redan/ kan jag somna om?
Är du troende? inte religiöst nej.
Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? ska de vad?
Tycker du om stearinljus? det är jäkligt mys.
Använder du hårbalsam? när jag orkar.
När blir man vuxen? när man tjänar egna pengar som man klarar av att försörja sig själv på.
Vilken färg har din tandborste? jag har två. en grön och en rosa.
Har du lök i köttbullarna? jag lagar aldrig köttbullar. men jag tror att mamma har det.
Hav eller sjö? hav.
Har du någon skrivare? ja.
Har du någon scanner? nej.
Vad har du för väckarklocka? mobilen. funkar utmärkt.
Hur ofta klipper du tånaglarna? när jag kommer iåg det.
Har du hår på ryggen? det har väl alla människor. men inte onormalt mycket, nej. vad vidrigt. har du?
Har du betalat månadens räkningar? eh, låt mig tänka. eh, jag har inga månaden räkningar, eftersom jag bor hemma. eller föresten, missad tid hos tandläkaren har jag ju.
Använder du hudlotion? nästan aldrig.
Har du åkt ambulans någon gång? nej.
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? lakrits smakar bajs.
Chips/ostbågar/jordnötsringar? chips och dipp.
Tycker du om Dr Pepper? nej.
Äpple eller Päron? äpple.
Äter du fiskbullar? om de är goda.
Svettas du mycket? haha. när jag tränar, ja, typ, extremt mycket. men inte annars. jag har inte ringar under armarna en vanlig dag. jag har inte ringar under armarna när jag tränar heller föresten, för jag svettas inte under armarna. det är lite konstigt. men så är det.
När klippte du dig senast? 31 augusti.
Vad kollade du senast hos doktorn? alergitest. kan det ha varit när jag gick i sexan?
Har du fått riktig massage någon gång? ja.
Tycker du om rökt kött? ja.
Vilken är din favorit på Mc Donalds? ketchupen + pommes.
Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? max, deras potatisratäng.
Platt eller vanlig dataskärm? laptop dataskärm.
Vad har du för mobiltelefon? samsung. minns inte vad modellen heter.
Hur betalar du dina räkningar? ger de till mamma. eller direkt med VISA.
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? jag damsög bara mitt rum. där har jag ingen soffa.
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? nu är det ordning. men oftast inte.
Hur stor hårddisk har du? 30 gb för liten.
Har du överkast på sängen? nej.
Har du brutit något någon gång? nej.
Vad är den värsta sjukdom du haft? lugninflamation ?
Har du blivit sövd någon gång? nej.
Lever din mormor? ja och morfar.
Har du varit med på TV? ja. tänka sig.
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? sova.
Använder du tofflor? nej. dunsockor.
Använder du morgonrock? nej.
Är du en Besserwisser? nej. det hoppas jag inte.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? hm. om jag inte är medveten om att den är 3 dagar gammal. för vanligtvis smakar den helt ok efter 3 dagar. men ser jag datumet först blir jag kinkig.
Beskriv din humor: skadeglädje är den sanna glädjen. så är det. men annars har jag nog ganska "bred" humor. kan man säga så?

jag utmanar le cat. för du skriver sjukt fab. vore kul att se vad det blir av denna lista då.

(lista hittad hos madeleine)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
kan informera om att det faktiskt har gjorts en film om "gänget i tunnelbanan" den heter Chritiane F, den är skitbra!!!

stasia sa...

emma; va? är det sant?! christiane f? ska kolla upp det! tack tack snälla!