söndag, september 24, 2006

sjuk.stasia + cory.&.kirsten.äter.pizza.

jag måste få beklaga mig. idag vaknade jag upp med en dunderförskylning. min näsa rinner. konstant. vilket är jäkligt ohett. min hals gör ont och mitt huvud är hej.jag.heter.betonghuvud - ännu värre än sist. oppept som fan. så jag sitter hemma och är snorig och väldigt rastlös medan cory kennedy äter pizza med kirsten dunst. livet är riktigt orättvist ibland. och mamma har åkt iväg. så ingen kan ta hand och tycka synd om mig.

föresten så är mamma borta i en vecka nu. hon missar min födelsedag (!) mamma har aldrig missat min födelsedag. födelsedagar är viktigt för mig. jag vill bli uppvaktad. med frukost på sängen och presenthögar. men det blir det inget med i år. jag vet inet ens om jag får några presenter. för jag har inte önskat mig något. jag vet inte vad vill ha. eller visst jag vill ha en chanel 2.55, tack. knappast. men nästa helg sticker jag till norrköping. för att jag jobbar 10 dagar i sträck så att jag kan få helgen ledig. whey. då ska jag träffa alla fina människor igen. och fira födelsedag. och köpa det där fina paraplyt på lagerhouse. oh. norrköpingsbor jag sakner er! ni vet vilka ni är.

så ingen riktig födelsedag + dunderförskylning gör mig riktig opepp. och ännu opepperare blir jag av att tänka på att jag måste gå till jobbet imorgon. så att jag inte missar något mer av min minimalistiskaslavlön som jag får. alltså praktikplats = 19.7 kronor/timmen. det borde ju fan vara förbjudet. slavlön ligger på 23 eller 25 kr/timmen. minns inte säkert. men alltså. är det tillåtet att betala någon så illa på riktigt?

Inga kommentarer: