måndag, september 11, 2006

stasia skriver lista.

1. nämn en skönhetsprodukt du inte skulle klara dig utan; favoritmascaran, magnascoopic från estée lauder. och solpuder. det är en mycket bra produkt. och parfym. det blev tre produkter.

2. vad kommer du att införskaffa till hösten/vintern; stövlar, gärna dessa eller liknande i svart. eller också gärna en kortare modell. lite cory inspirerat. och en mysig höstjacka. har inte riktigt bestämt angående modell. men antagligen blir det en riktigt flickig kappa med puffärmar och rosett, eller en fab skinjacka. eller kanske bägge. vi får se. och så hoppas jag på en LV speedy.

3. nämn ett plagg eller en kombination av flera som vi aldrig kommer få se dig i; ni kommer aldrig att få se mig i jeans/kjol med hög midja. och inte heller i vida byxor.

4. vad gillar du bäst hos dig själv utseendemässigt; ögonen. de gillar jag riktigt mycket.

5. sveriges bäst klädda enligt dig; visserligen känner inte jag hela sverige. men lilla anna i norrköping är jämt sjukt snygg. ni från norrköping vet vem jag talar om. right? nina persson är en klassiker. och moneybrother gör dig aldrig besviken. kanske inte så originella svar men är man snygg så är man.

6. sveriges sämst klädda enligt dig; mainstream. de är egentligen inte sämst klädda. men så fruktansvärt tråkiga så att jag dör.

7. nämn en bloggare som du tycker klär sig i din smak; hopplösa modenördar får till det väldigt ofta. sandra, bohemica & modeflickan får till det de också. och sedan of course 95% av alla de som syns hos face hunter.

8. vilket är ditt drömjobb? dansare. men om jag tänker realistiskt så vill jag jobba som journalist på någon hipp tidning. gärna utomlands. det tror jag skulle passa mig.

9. vad är det som utmärker just din blogg och varför tror du att folk läser den? för att jag skriver personligt och inspirerande på mitt persnliga sätt? min blogg fungerar inte som någon modeportall som what's hot and what's not, som alla modevictims suger i sig och följer slaviskt. och som ska rättleda alla fantasilösa människor där ute. så den passar nog inte alla. men de som gillar min blogg och inspireras av den tror jag gör det pga av den personliga touchen i den. och pga att de inte är fantasilösa modevictims. utan bara människor ute på jakt efter inspiration och kanske även lite shoppingtips lite då och då.

lista hittad hos bohemica.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Moneybrother...tror inte det finns någon snyggare karl! Riktigt het!

stasia sa...

emma, ja! :)