måndag, september 25, 2006

au pair uptade nr 2

för cirka två timmar sedan skrev jag ett inlägg om en ny matchning med en familj jag hade fått. med länkar, bilder på staden och allt. jag hade verkligen anträngt mig och googlat runt. men cepe.fucking.helvetes.kuk.blogger.blev.dum.i.huvet och raderade mitt inlägg. cepe.skit.fan. så nu skriver jag det bara så här; jag har blivit matchad med familj nr 3. eftersom de två föregående dumpade mig (av okänd) anledning. men jag tror att det kan ha haft någonting att göra med mitt bristande intresse för religion. hm. i alla fall. denna familj bor också i CT. 4o min till NYC och har 3 barn. 11, 8 och 6 år gamla. de verkar 100% oreligiösa och verkar inte attenda några services. tack och lov fan. så denna gång kanske det klickar. i hope. jag vill komma iväg nu! och 11, 8 och 6 verkar bra. om de blir min familj postar jag länkarna på nytt. dock - kan ni titta här. jag tror att det är deras bröllopsannons i new york times som jag har googlat fram. coolt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh gud vad kul och spännande att vara au-pair. Vet inte riktigt om jag själv skull våga åka ensam och vara det, men jag skulle definitivt vilja det :D Hur länge ska du vara det? Jag hoppas att du hittar din drömfamilj! :)

stasia sa...

nina; hm. jag tror att om du bestämde dig för det och ifall det var någonting du verkligen ville skulle du våga :) när jag väl åker iväg kommer jag att vara där 13 månader. 12 månader jobba. 1 månad resa! :) jag hoppas också på en underbar familj. och ett underbart år!