söndag, september 24, 2006

läsvärt & allmänt om bloggosfären.

här är ett mycket läsvärt blogginlägg gällande modebloggar/bloggerskor/bloggtoppen. jag håller med till cirka 95%. hanna är dock inte min favoritbloggerska. även om hon är bra. dock är våra stilar något av en frontalkrock. för de bästa modebloggarna måste väl ändå vara face hunter & stockholm street style. the clothesproject, the sartorialist & stil in berlin är helt klart också värda att nämnas. style-arena & mcc får inte heller glömmas bort. även om det inte är några riktiga bloggar.

mitt nya inspirationparadis är dock the cobrasnake. fruktansvärt många stiliga människor. det är ungefär som en bra 2hand. man får titta ordentligt efter godbitarna. och även andra party photos sidor ligger högt på besökslistan. och livejournal är jäkligt hett för tillfället. jag gillar när man får leta. då blir inte sidorna särskilt upphypade heller. that's good.

update. det går hett till bland komentarerna till inlägget ovan. och jag bara skrattar. visst, skulle någon skriva ett sådant skitigt inlägg om mig skulle jag också tro att det var avundsjuka. men här. oh det är så uppenbart att det inte är det det hela handlar om. det är ett faktum. ett sanningens ögonblick. take it engla! "döma en människa genom en ytlig modeblogg, det är rätt patetiskt, men säger en del om er som personer" - ja. det är tyvärr så det är att blogga. ytligt. i alla fall om man inte har något intressant att komma med/förmedla. som sagt, take it engla! oh. jag återgår till att fortsätta skratta nu. hah.

Inga kommentarer: