söndag, januari 07, 2007

yesterday.

igår var love här. och det var verkligen sommar ute. istället för att regna var det verkligen svensk sommardag. helt lovely. love kom hem till mig och kontaterade att det var tomt. sedan gick vi en promenad till starbucks. och sträckan blev helt plötsligt mycket kortare, än när jag hämtar upp mina ungar från skolan. det kan ha något att göra med att man hade trevligt sällskap på vägen. vi satt på starbucks ute servering och drack kaffe. och hade marlboros of course. det var fint. och det var varmt. sedan gick vi tillbaka hem till mig och tog bilen till new rock. vi spelade bowling, och jag var inte lika sämst som när jag spelade med mamma och anders. men love var typ jättebra, och började med att sätta tre strikar på raken. hej hej. men det var i alla fall kul. sedan gick vi på upptäcksfärd i new rochelle. det visade sig att om man fortsatte att gå bortom new rock (nöjjescentret) så fanns det ännu mer cevilisation. affärer och matsällen. jag visste inte att vi hade riktiga affärer i new rochelle. alltså missförstå mig inte, vi snackar inte shopping. men ändå mycket mer än jag trode. så vi åt på ett yammi taco ställe och pratade om bortskämda ungar och om hur härligt det vore att bo kvar i new york. sedan kom vi på att vi totalt hade glömt bort tiden, och fick springa hela vägen tillbaka till parkeringshuset, livrädda för att få en snordyr ticket. i parkeringshuset kunde vi inte minnas va vi ställt bilen och fick ännu mer panik. men sedan hittade vi bilen, utan böter. så vi åkte hem igen, såg allra första sex and the city avsnittet och sedan åkte love hem. sedan insåg jag att jag inte hade råd att åka in till new york och gå ut. eftersom jag sparar pengar. och en utgång skulle ha inneburit mycket vin, för att fira ledig lördag. så jag stannade hemma, och eftersom astrid aldrig ringde tillbaka till mig så spelade jag sims hela kvällen och sov. det var en bra dag. och nästa helg är jag ledig på lördag igen, och helgen efter det är jag ledig hela helgen. daniela har lovat att det då ska bli mycket vin. och jag ska tjata till mig lite dans och förhoppningsvis ett återbesök på misshapes. kan inte bli annat än fint.

puss stacy.

Inga kommentarer: