lördag, januari 27, 2007

broadwaydancecenter.

idag tog jag mig själv i kragen och åkte in till city för att äntligen ta dansklass. ja hej vad jag är bra. jag som verkligen såg fram emot NY och all dans som skulle finnas här. men nu när man väl är här så finns det ingen tid. och varje helg handlar det om att prioritera. tid, pengar, energi. åker man in till city för att dansa kan man t.ex. inte gå ut sen. eftersom det inte finns någonstans att göra av med alla sakerna man släpat med sig. åker man in och bara shoppar så har man inga pengar att dansa för. eller så finns det helt enkelt ingen klass som passar med tiderna man är ledig. allt bara är fel. men idag blev det rätt. och jag var så lycklig!

broadway bygger om nu, så de hyr in sig i någar andra danslokaler just nu. och där var det varmr och alldeles immigt efter lektionen innan oss. och det lukatde danssvett och det fanns ingen luft att andas. men jag var lycklig. så lycklig. ni vet så där inte normalt lycklig. hög på lycka. och efter idag har jag också insett jag måste (läs; måste !!!!!!!!! ) börja gymma, eller göra någon annan slags aktivitet mer än att passa barn + hänga med kattis o anna + sitta på starbucks. för att jag har inga muskler kvar. (läs; jag skäms för att kalla mig själv för dansare) jag har varken muskler eller kondition. i slutet på lektionen höll jag på att dö. jag började glömma bort början på koreografin och orkade inte ta ut rörelserna. och var allmänt trött. (läs; oacceptabelt trött)

well, jag antar att det är bra att få sig en spark i arslet. nu ska jag försöka ta mig in varje fredag. för samma klass. och på måndag måste jag anmälla mig till närmaste gym. jag skiter i om det är tråkiga klasser. men jag måste få tillbaka lite dansvett i kroppen. och nu ska jag hälla i mig några liter vatten till eftersom jag är helt uttorkad och sedan ska jag sova. imorgon blir det shoppingmall i alla fall. jag måste köpa strumpor. jag vet inte vad jag gör, men jag lovar, jag har högst två par hela strumpor! det är helt galet. och sedan skulle det vara trevligt med något nytt och piffigt. en ny klänning piggar alltid upp. och nu var det faktikst länge sedan jag köpte något sist. så nu förtjänar jag något extra.

godnatt.
puss stacy.

ps. mamma, jag mår bra, jag lever. men jag är dålig på att svara på mail. jag mailar dig imorgon (lördag).

ps2. föresten. en av tjejerna som undervidade idag, som var assistent till läreren (som i sin tur var en inhoppare) men anyway. var sjukt helvetes bra. ibland så glömde jag bort mig själv bara för att var tvungen att kolla på hennes. inet för att jag inte kunde. utan för att hon var så grym att jag inte kunde sluta titta. det var spark i arslet nummer 2.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra och kul att du har börjat dansa och att du ska börja komma i form igen! Kroppen förfaller snabbt om man inte gör något. Det är ju även bra mentalt att du gör det du tycker mest om att göra (förutom shopping). Go, get in shape, Nasty!

Anonym sa...

Grattis förresten till att ha passerat 10 000 besökare på din blogg.