torsdag, januari 04, 2007

jäklapluggfan.

detta inlägg innehåller ingen vettig information. bara jag som måste få ur mig min frustration på helvetes college skiten. ska det va så jäkla svårt att ta EN ENDA klass liksom. EN! va va va? och varför ligger inget vettigt college nära mig. typ gå avstånd. va va va? alltså - läs inte detta inlägg om ni känner er sugna på något fashionabelt eller annat hjärndött. jag är inte särskilt trevlig.

att börja studera här är nog svårare än vad det kommer att bli att göra hemläxor. alltså bara massa frågetecken. ringer man till ett college blir man bara runtkopplad till 20 olika personer innan man slutligen hamnar på en svarare, som aldrig ringer upp. vad fan liksom. och inegn vet något, eftersom det inte är deras område. hopplöst.

- creative writing kursen jag vill gå, går 3 gånger i veckan på ett college i en annan stad. 20 min på hutchen. problemet är bara att eftersom klassen är på förmiddagen kan jag inte ta bilen, eftersom min hostmum använder den jämt då. skulle det vara en gång i veckan skulle jag kunna få den, men nu är dey 3 dagar. skit liksom. och för at ens börja den kursen, måste man egentligen ha gått en annan kurs innan. så för att få gå den måste jag träffa nån professor som måste godkänna mig, om han godkänner mig. men så måste man ju ha tid till att åka dit också. det är inte så att jag ligger och glor i taket hela dagen direkt. jag är arg!

- photography. finns fotoklass, 1 gång i veckan. 3 timmar i taget. på kvällen. då kan jag ta bilen själv. men problemet är att om jag väljer foto, så kan jag inte gå creative writing. för att då måste jag börja med det nästa termin, i spetember, vilket betyder att jag inte kommer att hinna slutföra kursen innan jag ska åka hem i november. vilket gör kursen ogilltig. och jag kan inet ta bägge klasserna samtidigt, fär att då skulle jag behöva bilen 4 dagar av 5. vilket är totalt.jätte.omöjligt.

- intensive writing. det finns en annan skrivarkurs på en annan skola. intensiv kurser 7 veckor. som börjar hela tiden på året. vilket är bra. men det är inte riktigt creative writing. mer akademic writing. lite mer skoluppsattser över det hela. och visserligen skulle det förbättra min engelska jäkligt bra. men det är ju inte sådant jag vill skriva.

som sagt. bara massa jäkla problem. jag måste alltså välja ... photo eller creative writing . creative writing som jag inte ens vet om jag kommer in på, eller hur jag ska ta mig dit. det finns tydligen någon buss. men jag vet inte alls hur den går. min hostmum har sagt att hon kan betala buss/tågkort whatever och det är ju snällt. men klassen börjar kl 9 på morgonen, vilket nog med buss och allt skulle göra att jag fick gå hemifrån tidigt. för att sedan komma tillbaka och jobba 8 tmmar. 3 dagar i veckan. det känns lite tungt. plus hemläxor.

men jag vill ju ha creative writing. hur kan det komma sig att bara ett enda jäkla universitet i närheten av mig har creative writing som kurs. varför är alla så okreativa? jag hade ju sett fram emot att få läsa det. men i för sig så tycker jag att photo också ska bli intressant. men jag vet inte om jag sedan vill gå intensive writing kursen. det är ju inte sådant jag vill skriva. men jag kommer att blitvungen att gå någon sådant kort kurs, eftersom jag inte kommer hinna med att avsluta en hel termin. skit skit skit. vad fan ska man göra liksom. och på foto kursen vet jag inet ens om man själv måste äga en bra kamera eller om man får låna. det kostar ju i för sig 50$ utöver själva kursavgiften att gå den kursen. så kanske är det för fotomaterial. för de kan väl ine förvänta sig att nybörjarfotomänniskor ska ha värsta systemkameror hemma. right?

alltså. jag vill bara läsa creative writing. ska det va så jäkla svårt!

om folk inte svara i sina telefoner imorgon. och om inte alla människor som jag lämnat medelanden hos ringer upp mig så skiter jag i det här. det kommer ju ändå att sluta med att jag får punga ut typ 400$ för att ens kunna läsa ihop alla credits. för att kunna få tillbaka min deposition på 2995 kr. eftersom det är så helvetes dyrt att läsa här. det är ju fan inte värt det. men jag vill ju läsa något intressant. inte bara glo.

och föresten så funderar jag på att stanna ett år till. då kan jag kanske läsa creative writing då, men vem vet, kanske inte.

jag är cepe trött. och imorgon måste jag gå upp tidigt för att åka och fixa social security number, för att ens få gå i skolan.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. jag vill sova. orkar inte tänka.

godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du behöver inte läsa credit-klasser. Det blir billigare om du bara läser typ vuxen-kurser. Du måste läsa totalt 72 timmar.
Jag har haft precis samma problem!