lördag, januari 06, 2007

no title.

jag är trött. jag var ledig i måndags när mor och anders var här. men istället har jag jobbat 10 timmar/dag resten av dagarna. eftersom en av ungarna har varit sjuk och varit hemma från skolan. samtdigt som jag själv ännu inte är helt frisk. och fortfarande hostar och har ont i huvet. och känner verkligen inte för att jobba. och eftersom ungarna leker så högljutt så känns mitt huvud som att det sprängs ibland. ibland är inte livet som au pair särskilt glamouröst. eller det är inte glamouröst. men just denna vecka har det varit väldigt oglamouröst.

men ikväll har jag varit på bio. sett the holiday, med anna och kattis. den var fruktansvärt bra. inte så där överdriven som de flesta romantiska komedierna brukar vara. utan söt och liksom väldigt trovärdig på något sätt. vi gillade den i alla fall. och imorgon är jag ledig. love ska komma hit och vi ska dricka glögg och äta pepparkakor. jag fick bjuda in en killkompis till huset. heja, framsteg. och förhoppningsvis blir det klubb på kvällen, med daniela. hon står för att leta ställe den här veckan. men jag vill egentligen klubba på misshapes. hon ville dock ha något lugnare. jag vill ha klubbklubb. men vi får se vad det blir. om det blir något. hon har varit fösvunnen i två dagar nu. jag vill mest ha billigt vin och dans. sedan kvittar det var jag går.

nyss lyckades jag få igång en inspelning från bounce summer camp, förra sommaren. jag blev så pepp på att dansa. ibland glömmer jag bort hur mycket jag saknar att dansa. men nu kom jag ihåg. och jag saknar det verkligen. kanske åker jag in och tar klass på söndag, om jag hinner innan jag börjar jobba kl 4. kanske kanske.

nu är det godnatt. tänka bli utsövd till imorgon.

godnatt.
puss stacy.

Inga kommentarer: