onsdag, januari 31, 2007

musicomaestro.

dagens aha; death cab for cutie! alltså ibland undrar man ju bara var band som dessa har varit i hela ens liv? hur kan jag ha kunnat missa? det är ju så fruktansvärt bra! uffie är också galet bra. spelning i ny 15 feb. jag ska försöka ta mig dit då. måste bara hitta sällskap. det är sällskapsmusik. clap your hands say yeah! vad hände med att jag hade deras första album när det kom ut? jag hade det men hörde inte inte en enda låt. liksom, why? well. nu har jag två album att lyssna på istället.

och så måste jag få tipsa om lite fräsht & nyupptäckt för min del som helklart är värt att spana in. don't miss följande;

forget cassettes. tjejens röst är så härlig.
sondre lerche. han låter så charmigt gammaldags ibland. i like.
annie stela. hejdebutant.
the oohlas. i saw it live and i liked it.
deerhoof. annorlunda? ja. i alla fall värt att lyssna in tjejens röst.

lionlove. jennie tipsar mig. jag tipsar er. jag är smått förälskad.
field music. charmigtbrittiskt.
the cinematics. brittiska debutantpojkar med gitarrer.
theknife. svesnkduo. alternativsomething.

myspace är föresten oändligt och bland det bästa som finns.

/musikaliskastacy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Deerhoof och Field Music har gjort två riktigt bra skivor. Kul att fler verkar gilla dem.

[A] sa...

Death Cab For Cutie är faktiskt riktigt bra live! De ger järnet. Såg dem på Roskilde i sommras :)