tisdag, januari 23, 2007

paypal hjälp önskas!

ok. jag behöver hjälp av någon paypalkunnig/användande människa.

1. jag har ett paypalkonto som jag använder för ebayköp.
genom det kontot har jag hitils bara betalat med ett och samma VISA. ett svenskt.

2. nästa auktion jag vill betala på ebay genom paypal vill jag betala med ett annat kort. mitt amerikanska.

hur gör jag det?

- måste jag registrera det kortet under samma paypalkonto? i så fall, hur?
- räcker det med att ha ett paypalkontot och sedan får jag knappa in kortuppgifterna manuellt när det är dags att betala? utan att registrera kortet på paypalkontot. (jag minns inte hur jag gjorde med det svenska kortet).
- eller, måste jag skapa ett nytt konto för det nya kortet - för jag hittar ingen funktion på mitt nuvarande konto som tillåter mig att lägga till ytterliga ett kort (?!) eller som jag frågade förut - registrerar man ens något kort i samband med sitt paypal-konto. eller knappar man in kortuppgifterna manuelt varje gång? jag har stopp i skallen. kan inte komma ihåg hur det brukar gå till.

snälla paypalkunniga människor. hjälp mig! min auktion slutar snart & antagligen vinner jag. måste betala!

1 kommentar:

Le Cat sa...

gå bara in när du betalar och under där ditt kortnr visas kan du klicka på EDIT lr något. Gör det och skriv in det nya. Easy!