söndag, januari 21, 2007

umbrellas.

minns ni det här sagoliktvackra paraplyet som fanns att inhandla på lagerhaus i slutet på förra året? jag inhandlade det och var så nöjd med det. det var magiskt fint. jag tog med mig det fina paraplyet till usa och där hände en tragedi. dagen då jag anländer glömmer jag paraplyet i bilen som hämtar upp mig på flygplatsen. jag inser dock inte det först 4 dagar senare. då ringer jag som en galning till bilfirman. för att jag får inte tappa bort mitt paraply. de talar om för mig att bilen som hämtade upp mig gick sönder och just nu är på lagning, så de kan inte leta efter mitt paraply just nu. utan kan titta om cirka en vecka. när bilen har kommit tillbaka. jag säger ja ja ja. glöm inte det och hör av er till mig och ger de min adress och nummer. men självklart hör jag aldrig någonting från de igen.

jag måste också få puenktera att det inte var mitt fel att paraplyet blev kvar i bilen. chaufören lastade in paraplyet i bakluckan tillsammans med resväskorna. och det var också han som sedan tog fram mina resväskor ur bakluckan. och glömde bort paraplyet. så jag förstår inte HUR mitt paraply kan ha kommit bort därifrån. någon annan har ju knappast tagit det. så bilfirman måste ha bestämt sig för att sno mitt sagoparaply. jäkla svin.

jag är nu alltså på jakt efter ett nytt fint paraply. som gör att man vill gå ut och gå i regnet.
hos umbrellas at brolliesgalore har jag hittat förljand;



1. cancan parasol.
2. nathy parasol.
3. black & cream umbrella. denna är min personliga favorit. svart, vitt & rosett. kan inte bli mer stacy än så här.

priserna på dessa är dock mindre sagolika. 1 - 1.272 kr. 2 - 1.413 kr. 3 - 1.196 kr. det är helt galet. över 1000 kronor för paraplyer! så nu ber jag er om hjälp. var kan man köpa fina paraplyer? som liksom är sagoliktfina och inte bara det gamla, vanliga och tråkiga. och som också inte kostar galet mycket? tips tips tips. eller om någon sitter med lagerhausparaplyet hemma och känner att jag vill göra en god gärning - så köper jag mer än gärna lagerhausparaplyet från den personen. tack på förhand.

puss stacy.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka sötnosar! måste säga att jag är grymt avundsjuk på dig som får vara i USA, så fort jag gått ur skolan drar jag också på au pair i ett år at least :)