lördag, november 25, 2006

yesterday.

fredagskvällen blev överraskande trevlig.

först mötte jag upp valentina och vi satt och hängde på starbucks. deras gingerbread latte är verkligen guld. och tro det eller ej ... jag körde vilse igen. när jag hade både karta och vägbeskrivning. ibland vet jag inte om jag är på riktigt. allting gick bra först, jag hade kommit 75% av vägen. och körde på weawer street. därifrån skulle jag svänga av till vänster, på en mingre gata. och självklart missar jag min vänstersväng - eftersom (jag säger det igen) det är så jävla dåligt skyltat. man måste praktiskt taget stå still, för att först kunna läsa skylten (som är gömd bakom någon buske någonstans) och för att sedan kunna svänga in på den. jag upptäckte att jag missade min vänstersväng cirka 4 gator senare, när jag kände igen namnet på gatan, och visste att jag inte borde passera den. well. yada yada. var ju tvungen att svänga av någonstans, för att kunna stanna och fundera på hur jag skulle åka illbaka. och sedan så heter ju en gata i usa t.ex palmer av (som jag just då var på) men saken är att det inte är så lätt att veta VAR på palmer av man är. eftersom gatan ungefär sträcker sig tre grannstäder bort. så självklart kom jag fel när jag trode att jag på väg åt rätt håll. äh, sluttjatat om det i alla fall. poängen var att jag körde vilse igen. förvånad någon?

men efter att jag hade kört vilse och jag och valentina satt på starbucks så ringer en kompis till henne och frågar om vi inte ville komma hem till en annan kompis. vi räknade ut att det var någon slags förfest ... eftersom det var tal om utgång senare på kvällen. så vi åkte dit. och wow. vilket hus! valentinas kompis, som bjöd oss till hennes kompis - som hette jana, var hundvakt under helgen i det huset. hon har jobbat där som au pair i 3 år. men nu har hon och valentinas kompis flyttat till lägenhet inne i stan och pluggar. så ibland på helgerna är hon hundvakt eller babysitter. och nu när familjen åkte iväg över thanksgiving. så var hon där. och huset var fyllt av mat som mamman i huset sa att hon ville ha uppäten "så jag vill att du bjuder hit vänner varje dag och äter upp den" hade hon tydligen sagt. snällt liksom.

maten var supergod. och innan det så var det lättare tilltugg och vin. bordet var dukat, så där som inför viktiga middagar. allting var liksom classy. och där var vi. som bara hade glidit in där. så vi åt mat och kom in på mexikos klassskildring och om hurvida brooklyn var bra eller ej. det var livat. alla var trevliga och timmarna gick. efter ett tag konstaterade vi att utgången blir inställd, eftersom de ville få med mig och valentina, men alla klubbar vi ringde runt till hade 21. så typiskt. det är bara NYC som har 18 klubbar. så de var hyggliga och stannade hemma, fasten vi sa att det var självklart att de skulle gå ut. men i alla fall. så vi åt glass, och drack te, och vin, och någon hade letat fram något annat fancy att ha i sitt glas. och så spelade vi monopoly. det blev en helkväll.

och vid 4 am. körde jag hem. denna gång utan att tappa bort mig.

och igår slösade jag ungefär 4 dollar. det blev en riktigt billig fredagskväll. i ett fint hus.

puss stacy.


ps. och antagligen kommer vi att ha en liten get together där över jul. eftersom ingen av oss har familj som firar jul.

Inga kommentarer: