onsdag, november 08, 2006

new york, dag 2

hej.

idag ar vadret inte lika fint. det regnar. har regnat sedan vi vaknade. trakigt.
jag ar glad med trott.
tanka pa alla er nar jag la mig och sov igar och klockan pa min ipod som inte var omstalld visade 04.53. suck.
och nu nar jag just hat atit lunch. har ni sakert redan atit kvallsmat.
men annars ar allting fint.
igar gick jag o min roomy till en akta amerikans grosserystore. haha. det var lite koolt. jag kande mig amerikans. jag kopte tuggummi.

imorgon aker vi till NYC. sightseeing och fritid. och jag ska som sagt springa till marc jacobs och kopa mitt paron.
titta har. underbara sandra har skrivit en liten new york tips guide. den kommer att komma val till hands.

ni dar hemma. forlat att jag inte ringer. men nar jag kommer tillbaka till sovrummen pa kvallen ar klockan pa tok for mycket hemma hos er. jag ringer i helgen. jag lovar.

igar pratade jag med min vardfamilj. de lat glada. och sa welcome to the united states massa ganger. det var typiskt amerikanst tyckte jag.

foresten, skolan vi gar pa ser ut sa
har. det ar amerikanskt sa det skriker om det. riktigt american campus. och igar sag vi fotbollstraning. massa boys som hade uppvarmning som hoppade omkring och sjong ramsor. det var kul. dock glomde jag min kamera pa rummet. men nu vet ni i alla fall. riktigt american liksom.

folk har klar sig fortfarande ... eh ... udda. men jag tror jag kan leva med det tills imorgon. i NYC finns det massa snyggt folk.
och pa fredag hamtar familjen mig. oh.
sa ni vet ... kanske hor jag av mig imorgon pa kvallen. efter city. om jag inte ar for trott.
annars pa fredag.
och jag ringer i helgen.

ta hand om er.
jag tar hand om mig.

karlek. stacy

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej! vad roligt att du äntligen fått komma iväg :)
duu jag har lite frågor om hela au pair grejen. har själv funderat på det myyyycket länge och känner att det börjar bli "rätt tid" i livet nu. du vill inte slänga iväg ett litet mail till mig? om du orkar svara på lite frågor villsäga. sandratrnkvist@hotmail.com

have fun!! :)

Anonym sa...

heej :D
kul att höra att allt är bra med dig. tänkte bara höra, funkar din kamera nu? vad heter du på resedagboken? ta kort! :D

Puss puss källiströmaren

Anonym sa...

Vad spännande. Hur länge ska du vara där? Jag tycker att alla amerikaner utanför NY klär sig i collegesweats, jeans och sneakers. Har varit där 3 ggr under mitt liv och modet har alltid sett likadant ut. Sen är det en annan sak när man kommer in till NY, då är de lite mer stylish.

stasia sa...

sandra: jag skriver ett mail till dig snart :)
kallistrom: nej. kameran funkar inte. maste som sagt antagligen laga, eller kopa ny. ska ta reda pa vad som bli billigast. men bilderna ar oskadda. de ligger pa kortet. pa resedagboken heter jag staasia. men jag har inte uppdaterat den an. ska komma igang dar sa fort min dator kommer igang.
makeupyourmind: jag ska vara har i 13 manader. ja. folk klar sig slappt. men i new york fanns det mycket snyggt folk!