torsdag, november 23, 2006

deja vu.

idag var jag på bio och såg filmen deja vu. här kan ni se en trailer. trailern är inte så bra. filmen är bättre. det är en donnie darco / butterfly effect film. då man nästan förstår. men bara nästan. för någonting med det hela förblir ändå oklart. men liksom jäkligt bra ändå. jag vet inte om den har kommit till sverige än? om den har - se den. om den inte har kommit - ladda ner den eller nått. helt klart sevärd. och man går därifrån och liksom förstår och inte förstår på samma gång. men man är väldigt nöjd ändå. i liked it.

och innan filmen såg jag typ 10 trailers på kommande filmer som jag bara måste se. te.x the pursuit of happyness, med will smith. intressant att se honom göra en alvarlig roll och inte bara spela pajjas. och den här filmen - the invisible. verkar bra. lite som sjätte sinnet ungefär? och så självklart factory girl. can't wait. så mycket bra det kommer på bio till jul!

imorgon är det thanksgiving. det ska bli intressant och gott. och vi får ännu fler barn i huset. hoa.

puss stacy.

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag längtar till Factory girl kommer! Tyvärr så är säkert sverige jättesega...

Anonym sa...

hej!

jag ska med till USA som Aupair. men det blir i mars nångång! jag har önskat new york of course. kanske vi kan komma närheten av varandra. anyway, åker du med EF? och isåfall vad har du för erfarenheter av dom? har hört så himla mycket olika nämligen.

stasia sa...

maria; haha, ja, antagligen. fast när är premiär datumet satt till överhuvudtaget då? jag har inte sett något sådant alls.

ida; hej ida. oh, vad roligt att du också funderar på att åka iväg. jättekul!yes, jag åker med EF. och jag tycker att det är hyggligt bra. dock har jag nu i efterhand fått reda på att sts verkar snäppet bättre. t.ex. den här au pair skolan som åker på de 4 första dagarna. EF har sin skola på long island, på ett universitet, typ, ganska öde. och lokalerna är lite skabbiga, speciellt boendet. STS har sin skolan i ett hotell mitt på manhattan. och det låter ju mer lovande får jag faktiskt lov att säga!

och så går även ansökningsprocessen annorlunda till. EF; fyller i massa papper, de skickar de till boston kontoret. och där använder boston kontoret familjens ansökningar för att matcha er. en familj i taget. STS lägger ut din ansökan på en hemsida. Där familjerna själva kan kolla, och sedan bokar en familj dig för högst 2 dagar, så de kan fundera på om du är rätt person för de eller inte. Efter två dagar är du tillgäglig för alla igen. Vilket är bra. En av familjerna som jag blev matchad med (EF) övervägde mig i 2 veckor, för att sedan bara tacka nej till mig utan att ens ringa. Så två veckor till spillo liksom! Medan hos STS kan du bara slösa 2 dagar i onödan. om man nu ska se det så.

Sedan vet jag dock inget om kostnaderna hos STS, service och allting sådant. Men jag tycker absolut att du ska kolla upp det!
Skulle jag åka iväg igen .. skulle jag nog välja att åka med sts, faktiskt. Lycka till!