måndag, november 27, 2006

today i held my dreambag.

jag kunde inte hjälpa att gå in på chanel idag eftersom jag genom skyltfönstret kunde se vad som fanns på en hylla där inne ...
and i held my drambag! for the first time! det var exakt den här. exakt samma storlek. exakt exakt samma.
den till och med provhängde min axel och den passade alldeles utmärkt. nej, mer än utmärkt. alldeles fantastiskt!
sedan fanns en ännu större storlek. jumbo size. men det var i den här modellen. och den tilltalar mig inte alls. skinnet är annorlunda, låset, axelkedjan. allt liksom. den är nästan inte snygg. och hur som helst alldeles för dyr. 2695 $. jumbo size väskan alltså. och till och med nästan för stor. för min smak i alla fall.

my dreambag ligger på 690 $. cirka 4900 kr. och nu har jag bestämt mig för att spara.
jag vet att jag inte är så bra på det. men nu när det gäller min drömväska så ska ni få se att det går!
jag vet att det går. och inom en snar framtid kommer den att hänga på min axel. kan ni tänka er det? oh!

så mitt kamera köp får vänta lite.
jag menar visst min kamera är knäpp, men den funkar, någorlunda i alla fall.
så den håller nog några månader till. det får den lov att göra.

för nu har jag bara min väska i tankarna
det blir att snåla lite. och lägga undan större delen av lönen varje vecka.
men om jag gör det i säg 2 måander så kommer jag att vara världens, nej, universums lyckligaste människa!

massa chanel kärlek. och pussar.
stacy

ps. sedan stod jag också länge och beundrare deras lite större väskmodeller. lite a la mary-kate's vintage inspirerade. svarta, lite större, mjuka modeller, med vanlig rem. en klassisk vardagsväska att satsa på - någon gång i framtiden alltså. för just idag vågade jag mig inte ens på att se prislappen. men oj så fina. jag tror att jag en sjuklig hangup för chanel och marc. jag har ännu inte riktigt bestämt om det är bra eller dåligt. har ni också det?

1 kommentar:

Maria sa...

Vad kul att du ska få din drömväska :) Den är verkligen fin.
Fast jag föredrar den röda.