lördag, november 18, 2006

ladies & gentlemens, i give you a little new york.

här är några foton från idag. jag var så inne på att ta mig till marc jacobs att jag inte direkt tänkte på att fota. och på vägen tillbaka kunde jag bara tänkte på hur ont i fötterna jag hade och hur hungrig jag var. men här är i alla fall vad som fastnade på min kamera, som dessutom bråkade med mig hela tiden. imorgon åker jag in till city igen. med love. då ska jag tänka på att ta lite fina kort. tryck för större bild.



en kille höll en en.mans.show på cirkuscykel, på ett torg, långt ner på 5th avenue.



en fin, svart paljettklänning jag såg i ett skyltfönster. jag vill ha en paljettklänning till nyår.



gul bil.



de flesta gatorna inne på manhattan är enkelriktade.



kan ni tänka er att något så fashionabelt som new york kan sälja något så fruktansvärt som foppaskor?



empire state building.



detta varuhus hade stans finaste juldekoation. speciellt i mörkret.



och speciellt i skyltfönstrerna. detta är alltsa cirka 1 av 10




kul.ful byggnad. jag undrar hur rummen där inne ser ut? 1 meter breda och 20 meter långa?

&

följande kort är från första veckan i new york. au pair skolan på long island. samt new york city tour.



my first picture of manhattan.



daniella & jag utanför skolan.



i klassrummet. och längst fram världens roligaste lärare.



daniella, min (världens bästa) roomy & jag.



skolan. st john's university.



roomy & jag på färjan mellan manhattan och staten island.



gruppfoto time square.



vi äter tacos någonstans på 34th street, 5th avenue.



roomy & daniella

2 kommentarer:

Anonym sa...

Paljettklänningen var het!

stasia sa...

mimo: ja, visst, den ar sjukt snygg! :)