fredag, november 03, 2006

anna ternheim.

jag är just hemkommen (hem till agnes) från anna ternheim spleningen. och OH vilken spelning det var. alldeles alldeles underbar. galet bra. fantastisk. man blev fångad från dess att hon entrade scenen. och så var man fast. hon inledde med girl laying down och man kunde inte slita ögonen från henne. fruktansvärt söt och hon hade en galet läcker cape på sig. svart. med pressveck fram. jättefin. det var ingen rock konsert. det var mysigt. stämning och värme. man stod på sin plats och var alldeles hypnotiserad. hon spelade girl laying down. då dog jag. så bra var det.

sedan gick vi för att ta ut pengar. men 15 minuter senare gick jag förbi flygeln igen (stället spelningen var på) och genom deras glasväggar ser jag bandet. och sedan ser jag anna. anna i hennes cape. hon signerar och pratar med folket som är kvar. då går jag tillbaka in. och går fram och tackar för spelningen. och hon blir glad. och ler sådär, som ett barn på julafton. och lutar sig fram mot mig och säger "tycker du verkligen det?" och jag - vet knappt hur jag ska förklara hur pass bra det är. så jag säger - att det verkligen berörde & något annat lyckades jag väl också få fram. och hon ler igen. sedan ber jag att få ta ett kort på henne åt josse (som då satt och väntade på mig på världens bar). jag vet att josse kommer bli galet glad. och det blir hon. så hon bjuder mig på iste och muffins. jag lägger upp bilden när jag kommer hem imorgon. det är ingen top kamera bild. men det är MIN bild. som jag har tagit - till josse. så den är speciell. och ett minne från den underbara anna ternheim spelningen. och föresten så var hon galet söt så där på nära håll. hon såg inte ut som på scen. hon såg söt och flickig ut. på scen ser hon mer kool och vuxen ut. fast söt då också så klart. men liksom anorlunda.

ni som bor någonstans dit anna kommer - missa henne inte! även om ni inte är jätteinsatta så är det en spelning i topklass som ni typ inte får missa. och nu ska jag sova i agnes säng. medan hon vandrar i paris. och lyssna på anna i min ipod. godnatt.

föresten ... för ett tag sedan så läste jag en intervju med anna. det var i en stor, tjock tidning. med svartvita bilder och hon hade (typ) manliga kläder på sig. jag har för mig att det var i ELLE för högst 3 - 4 månader sedan. i samband med henne nya skiva. men när jag försökler hitta intervjun igen så hittar jag den inte. någon som läser ELLE som vet vilket nummer det är? eller vilken tidning jag möjligtvist kan ha blandat ihop det med. fasten jag är 99% säker på att det var ELLE ... eller var det kanske glamour? någon? hjälp!

6 kommentarer:

Anonym sa...

det var typ förförra nummret från elle.

stasia sa...

elin; tack, jag hittade precis!

Maria sa...

ja den intervjun läste jag också :) där dem skrev att hon är väldigt hemlighetsfull.
åh anna är så cool! vill också se!

stasia sa...

maria; yes. just den. hon verkade väldigt deppmystisk i den. på scen verkade hon mer gladmystisk. haha :) se till att se henne om hon kommer förbi dig!

Anonym sa...

Såg du recentionen på anna i nt?
dom såga henne. Jag gjorde en insändare vet inte om den kom med aja. Bilde är ju hur fin som helst tack!

stasia sa...

anonymous: josse? what? hur kan de saga henne, de javlarna! kopiera den och lanka till mig jag vill lasa. de javlarna!