tisdag, november 07, 2006

new york, dag 1


hej.

forsta dagen pa skolan ar har. vi ar pa long island. vi har haft var forsta klass, och till lunch fick vi fries och kycklingburgare. sa usa. och lask till maten. jag kanner mig lite smafet. men ska springa till supermarket pa kvallen och handla frukt.

flyget igar. allting var forsenat overallt. men jag kom fram. 2 timmar forsenad. helt ok. och inte forst jag landade i new york fattade jag var jag faktiskt befann mig. vad jag hade gett mig in pa. och da kande jag mig vuxen och forvantasfull. najs sa dar. nar vi flog in over usa flog vi forst over long island och jag tror inte att man kan forsta hur stort new york faktiskt ar forst man flyger och ser detr under sig. overallt, var man an vande blicken var som ett enda stort ljushav. utan slut. i sakert 5 min. och det var bara long island! 1 av new yorks 5 delar! helt crazy. sedan var det ljushav i sakert en kvart till och det var bronx och manhattan. craaazy. sedan blev jag upphamtad av chaufor. lyx. det var ingen limusin. men en jakligt lyxig bil. med breda saten och allt. om limusiner skulle komma i vanliga bilformat skulle det ha varit just en sadan bil jag akte i. haftigt. nar jag kom fram sa hade jag varit vaken i 23 timmar. sa jag slocknade ungefar direkt. rummen ar lite smaskabbig. men min rumskamrat ar trevlig. och toaletterna ar lite gammaldags, skoltoaletter. ni vet. lite kalt. men ok. en upplevelse liksom. folket har ar fran olika stallen. bara en till fran sverige. och alla klar sig fult. jag typ far paink av att titta pa de. ingen stil alls. hjalp mig liksom. jag har mina modemagasin att fly till ikvall.

var larare ar kul. sa skolan ar rolig. vi ska bli uppdelade i grupper och gora fordjupningsarbeten om barnen i den aldern vi kommer att handskas med. det hanger gamla sadana overallt pa skolan och det ser kul ut. och ikvall har vi international sing a long. och trafiken ar foresten helt crazy. jag har inte riktigt listat ut hur miles funkar i jamforelse med km. men de kor fort. antagligen for fort! galet.

nu maste jag sluta. hinna titta alla era bloggar. och springa till lektion. vi far inte komma forsent da far vi extrajobb som de kallar det.

jag langtar till new york pa torsdag. och till mitt marc jacobs paron.

foresten sa ar det fint vader har. jag gar i kofta utan jacka. och solen ar det nastan for varmt. fast anda lite smakallt i luften, ni vet.

maila mig. sa jag kanner mig saknad. jag saknar er!

love. stacy.

5 kommentarer:

Maria sa...

vad kul du verkar ha det redan :) skönt med varmare än sverige, nu längtar jag tillbaka till Italien!
hoppas allting flyter på bra.

Anonym sa...

Jag fattar nog inte riktigt hur det här funkar aja...

stasia sa...

maria: yesbox! allting ar fint. och imorgon ska vi till NYC!

josephine: hey love. kan trosta med att det ar gratt och regnar idag. sedan vi vaknade. ska se om jag far kort pa de. och kladerna ar annu varre idag. det ar hemskt. haha. love you. puss.

anonymous: vad ar det du inte forstar?

Anonym sa...

Hej Nastik, det var kul att läsa att det har gått bra. Men vart har alla prickarna över bokstäverna tagit vägen?
Vi har förresten fått klart med hotell i New York till nyår så vi kommer väl som planerat!

Anonym sa...

Haha. ne det är jag som är anonym. jag såg inte att inlägget kom med. du vet hur teknisk jag är *ler*
Nu ska jag gå och lägga mig. du ska väl äta middag =)
God Natt o håll mig uppdaterad. Puss