tisdag, november 14, 2006

mitt nya jobb.

ok ... ungefar sa har har mina 2 forsta arbetsdagar sett ut. mandag 11.30 - 19.00. tisdag 12.00 - 19.00

pa vag ner fran mitt rum efter att ha vaknat gar jag igenom barnens tva rum och baddar deras sangar, plockar upp leksaker och klader. gar ner och ater frukost. plockar undadn disk fran frukost (om det finns kvar) tommer/fyller diskmaskin. plockar undan leksaker i lekrummet och lite over all annan stans i huset. runt 12 kommer sherri hem med tvillingarna. de leker. jag och sherri gor lite lucnh at de. de ater. beroende pa hur gnalliga de ar kan de lata mig hjalpa de. ananrs vill de bara ha mummy. da tittar jag pa. lagger ner disk i diskmaskin. leker med barnen/ tittar pa medan de leker och haller ett oga pa de. igar tvattade jag lite samtidigt. runt 15 ater barnen nan snack. 16.45 kommer de andra tva pojkarna hem. runt 17.00 ater vi middag. barnen leker. runt 18 badar tvillingarna. nu badar mamma de och lagger de. de later mig inte gora det ... grater efter mummy. well. de behover ett tag pa sig. men sa smaningom ar tanken att jag ska bada och lagga de. men nu sa laser jag istallet saga for zack, 5 ar. slut.

... imorgon ska vi dock ivag pa en playdate hos en annan familj. pa formiddagen. for jag borjar 9.00. och pa eftermiddagen ska jag ta tvillingarna till childrens library. eller till parken. sa inte bara sitta hemma och lagga pussel.

och det har med att de ar mammiga. de ar VALDIGT mammiga. de var tydligen likadana aven mot den gamla au pairen. men sa ar det nar mamma ar hemma jamt. kan de fa henne, sa tar de henne. men nar hon inet ar hemma och de ar med mig sa lyssnar de pa mig. det ar bra. jag skammer inte bort de lika mycket heller. sager jag nej, sa ar det nej, sedan far de grata om de vill. men hitils har de inte gratit med mig an. whey.

... jag fick ocksa mail idag fran min kontaktperson har i omradet. alla au pairerna i omradet har mote med henne en gang i manaden. och tydligen finns det 3 svenska tjejer som bor alldeles i narheten har. kul. sa en av de kanske jag ska traffa idag. det ar trevligt. och sedan nar jag har tillgang till bil. efter torsdag. nar jag har kort tillsammasn med sherri. sa att hon har sett hur jag kor. sa kan jag ta mig runt sjalv. det blir la fint. och i helgen aker jag till city. garna alla tre dagar. men antagligen blir det bara lordag och sondag. pa fredag kanske jag ska forsoka traffa nagon av de svenska tjejerna. det vore trevligt. for jag har ju inte traffat nagon sen jag kom i fredags.

men jag fortsatter att saga. jag trivs! jattebra! jag langtar bara efter att fa lite vanner. eller i alla fall nagon man kan hanga med. nu har jag ju bara varit hemma. forut nar jag var i shoppingmallen i whiteplan. det var ocksa trevligt. jag tankte ga ut igar en svang efter jobbet men det regnade .. och tydligen finns det inga lysen pa vagen till starbucks centrumet. det ar en bilvag. sa trotoaren ar mork. och det lat laskigt. sa jag vantar tills jag har bil. och sa ska jag ocksa borja gymma. den forra au pairen rekomenderade hennes forra gym 40$ / month. det later bra. och sa ska jag lista ut var de har omkring har dans. sa blir allting a la jattefint.

hoppas alla ni ocksa har det bra!
puss stacy. eller anna. har kallar de mig bara anna.

4 kommentarer:

Maria sa...

Åh vad bra att du trivs :)
Jag är avundsjuk, älskar att ta hand om barn. Men jag får se det positivt, om en månad får jag syskon och då ska jag ta hand om henne massor! :)

Anonym sa...

Hej Nastik, det känns nog lite svårt så här i början när allt är nytt och innan man har hittat sin rätta plats i gruppen, speciellt när man inte har någon att direkt prata av sig på. Men det blir ju bättre.
Och vi i gamla svedala tänker på dig!
Keep on trucking, som dom sa på 70-talet.
Anders.

Anonym sa...

har du köpt marc jacobs päronet än?
kram

Anonym sa...

Hej, Nastik!
Det är bra att du trivs i allafall!
Det kan vara svårt från början, men jag hoppas att bli bättre och lättare senare.
Har du träffat några av tjejer, som du berättat? Har du fått några bra råd? Har ni hittat på något roligt?
Var bil har kommit, men det är fördröjning fortfarande,eventuellt ska vi få den bara nästa vecka ( den är på värkstaden i Vimmerby). Suck... De på Subaru är jättesega, antogligen.
Saknar dig väldigt mycket!
Puss och kram - mamma