söndag, november 05, 2006

broken camera.

igår dog min kamera. jag hade den svarat. den bara la av. objektivet fastnade och nu går det inte att göra något alls med den. jäkla skit. vilket väldigt opassande tillfälle att gå sönder vid. jag åker ju imorgon. jag behöver en kamera. jag är i väldigt stort behov av en kamera. en bra kamera. första gången i new york - utan kamera. det är helt crazy vad arg jag är. men jag har i alla fall fått en gammal digital kamera som vi har haft. det får typ plats högst 60 bilder på den. men det får duga tills på fredag. och när jag kommer till familjen får jag laga min kamera direkt. eller så funderar jag på att köpa en ny. för antagligen kommer det att bli väldigt dyrt att laga. och jag har ingen garanti kvar. kameran här intill är en exakt likadan som min, fast den är 2 versioner bättre. med fler pixlar och bättre funktioner. den kan man få för cirka 240 $ i usa. det är mindre än 2 veckolöner. vilket är schysst. när jag köpte min gamla fick jag ge 3200 kr för den. det var dyrt. jag får dock i så fall köpa den i mörkgrått eftersom det är det närmaste svart man kan komma. den här funktionen verkar lite lovande. praktiskt liksom. så man kan nästan säga att jag är inställd på att köpa nytt. tråkigt dock. den gamla var en 18års present. och skulle verkligen behövas imorgon och de kommande dagarna. vilken jäkla otur man kan ha ibland! gah!

detta är alltså anledningen till att jag heller inte kan visa några bilder från gårdagens kväll. kanske om någon/några veckor. det var i alla fall en bra kväll att säga hejdå till alla på. tack för igår. jag saknar er alla redan.

Inga kommentarer: