lördag, november 18, 2006

new york shopping.

i min marc jacobs påse låg följande; 1. världens underbaraste klocka, äntligen min. 2. t-shirt med tryck. the catwalk cats.
mina första marc jacobs things. mina älskade. mina ... mina ... mina helt enkelt. lycka.




i mina andra påsar låg följande;



grå babydoll klänning från urban outfitters. som är tusen gånger finare i verkligheten.



1. uk vogue, nylon & teen vogue. 2. burt's bees parsley blemish stick. 3. damien rice nya album, 9.

föresten ... så är urban outfitters från och med idag min absoluta favorit affär. hela affären var som en en enda stor sagovärld som jag skulle vilja bo i. allting var så fint. speciellt gillade jag alla böckerna de hade där. jag tänkte köpa en bok. men glömde bort den när jag blev alldeles kär i klänningen. det är den här boken - 576 sidor. sedan hade fanns det också en helt galet snygg bok - nylon street. en bildbok med streetstyle bilder. jag dog, så galet snygg var den. jag sparar den tills om några veckor. så att jag slipper ha dåligt samvete for att jag handlade för mycket. de hade helt enkelt alldeles för många böcker jag ville ha. bland annat väldigt läckra andy warhol böcker. med snygga fashionabla bilder. alldeles lagom med fina bilder. och lite text. for att stilla mitt begär. deras boksortiment var nästan mer lockande än kläderna. i alla fall just i den stunden. jag tror jag var där inne i säkert 45 minuter och bara tittade på olika böcker. jag går tillbaka dit imorgon.

och föresten så ar nylon världens bästa tidning. jag måste köpa den nya numret. men jag köpte detta oktober nummer först. jag ville så gärna ha det med kirsten dunst. ni ska se alla fina bilder. nylon är min nya it-tidning.

om vi bortser från att detta blev ett ganska bekostat kalas, så är jag världens lyckligaste idag. och nu ska jag gömma mina pengar någonstans. och inte leta upp de igen forst om minst 2 veckor. bums.


puss stacy.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad avundsjuk jag är på päronet! Jag vill ha äpplet!!

Nylon verkar ju vara skitbra, måste inhandlas.

Anonym sa...

Oh, Klänningen var jättefin. Alla grejer var iofs jättefina, Bra köp :)

Anonym sa...

Vilken härlig shopping! Förstår att du är nöjd. Jag är lite avundsjuk på ditt nya fina halsband ;-)

Anonym sa...

Åh gullesaker! Den t-shirten är illustrerad av Grace Coddington tror jag (-:

Anonym sa...

Oj, det stod visst på den såg jag nu när jag tittade närmare ^^

Anonym sa...

hej "anna"
hur går det o sköta om barnen då? det är jag lite nyfiken på :D e de snälla mot dig eller envisa små bin? hehe. Förstår dem dej bra o så?
Ta hand om dej!
Kram kram

Lina sa...

avundsjuk på din marc jacobs klocka. snygg. vill ha.

Le Cat sa...

ah du har köpt ditt älskade päron!! lyx! och damien rice. BRA SMAK DÄR!

stasia sa...

emma: jag ar nastan avundsjuk pa mig sjalv! haha. ja, nylon rekomenderas hogt!

helen: ja, den ar underbar! tack!

sandra: haha. ja. som jag sa till emma ovan ... jag ar avundsjuk pa mig sjalv. sa fint ar det! :)

mimo: jag har ingen aning om vem det ar, men ok :)

kallistrom: hellopussgurka. jag skriver en rapport imorgon eller pa tisdag. sa allt kommer att sta dar! :) miss you. puss

lina: for en gangs skull sa ar det du som ar avundsjuk pa mig. haha. rattvist :)

le cat: min alskade klocka ja! pusspaden. och tack for infot om damien. hoppas sverige ar fint!

Maria sa...

åh är så avis! vill ha teen vogue så att det gör ont! tihi

Anonym sa...

Shit vilken snygg klocka, jag vill ha äpplet! Vad kostade den? :)