måndag, november 27, 2006

dansklass.

på söndag ska jag ta dansklassbroadway.
på schemat står det street jazz, men mickis förklarade att här i usa, betecknas new school som street jazz.
jag är i alla fall lika förväntansfull som ett barn på julafton.
jag ska få dansa! ja ja ja!

jag firar genom att visa er en av mina favoritkoreografier. denna från bounce summer camp 06.
koreografi; (the one and only) ambra succi. avancerad hiphop. filmad av therese. tack tack tack. tack!



varje gång jag ser den får jag gåshud över hela kroppen.

kan ni förstå att man kan ha sådan kroppskontrol? för att inte tala om att över huvud taget kunna skapa det. my god.
här finns två andra av ambras koreografier från summer camp. me like them very mutch to.

update.

jag kom på att jag ville visa er ytterligare en koreografi för er.
koreografi; jennie widegren, klass hh/jazz 2.



den här koreografin har jag gjort för jennie. men inte just vid det här tillfället.
den gjorde så att min rygg och nacke gjorde ont i en vecka framöver.
och att jag hade den värsta träningsvärken ni någonsin kan tänka er - i två veckor! helt sjukt.
plus att mina knän var blåslagna och jag hade köttiga brännmärken, som tog över 1 månad att läka på bägge fötterna.
men klasserna då vi gjorde koreografin var bland de bästa. helt klart värda all pain.

1 kommentar:

Anonym sa...

De är helt tokgrymma. Hade inte sett Jennies koreografi innan, kul att få se den :) Älskar Ambras koreografi, den är sjukt bra. Hon är så förbaskat grym :)